SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, October 4, 2011

First Check-up

Sebenarnya saya tak sure bila sepatutnya check up untuk pregnancy ni. Tapi kakak saya cakap sebelum minggu ke 12 kena buat buku merah kt klinik kesihatan. lepas tu nk g klinik swasta pun takpe. asalkan ada rekod dulu.

Jadinya mana lah saya tahu minggu ke berapa saya pregnant. cuma yg saya tahu, masa first check kt klinik utk pengesahan pregnant tu, doktor cakap masa tu saya dah 5 minggu berapa hari entah. so, ikut kiraan daripasa situ, minggu lepas saya baru 11 minggu mcm tu.

Tapi encik husband cakap dia ada tanya kt klinik boleh pegi check up bila2 masa la pulak.. kebetulan hari selasa mmg utk check up nk bukak buku merah tu (kira utk yg first time check up la), jadinya kitorang pun decided nk terus pegi minggu ni. Siap mintak excuse kt bos (sebab mana saya dpt cuti lagi sbb blom confirm maa)..

Kitorang pegi klinik kesihatan tu 27/09/2011. Pegi klinik seawal seblom pukul 8 lagi. tapi dah ramai org. bila time register ada misi panggil buat briefing. Kebetulan ada 4 org yg first time dtg macam saya. so, misi tu explain la pasal buku merah dan check up yg diorang akan buat tetiap bulan tu.

Lepas sesi briefing, diorang panggil saya untuk part isi2 buku merah plak. yang letihnya budak praktikal yg handle bab2 ni... mak aiiihhhhhh, seloooooowwwwwwww giler la diorang nih. mmg betul la sebab budak praktikal kan. saya rasa lebih sejam duk tanya itu ini semata2 nk isi buku merah tu sajo.. tension makcik weh. lepas tu duk tunggu supervisor diorang dtg check dulu la ape la.

Pastu ambik darah plak. lamaaaa la jugak nk cucuk2... ermmm malas la nk komplen kt sini.&^%$#@!!

Lepas tu ada sesi kaunseling, pemakanan la perubahan badan la. tapi kan, dia tak check pun breast saya dan tetiba dia tulis dlm buku 'soft'... apekah? huhu adik praktikal ooh adik praktikal sabo sajo lah ye.

Ok, kesimpulannya saya sihat alhamdulillah dan kandungan sihat alhamdulillah :))

Next appointment adalah sebulan lagi. Bulan depan nk tanya kaw kaw kt misi....
excitednya nk tgok perubahan pada diri sendiri :))
Masa check up, adik misi pelatih tu ckp saya dah 12 minggu 4 hari... tapi kt rumah saya kan ada kalendar pusing2 tu, ikutkan kalendar tu, saya masih di minggu ke 11. ermmm beza seminggu tu.. takpe la. nti nak g klinik scan. kaka saya ckp scan lagi accurate....

dan yang paling bestnya EDD jatuh pada....jeng jeng jeng :))

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top