SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, October 22, 2010

Paham tak BET tu ape?

Pernah tgok tak "BET" kt plaza2 tol? saya sebenarnya tk pernah sblom ni. tapi, sejak saya dok cni bulan 6 ari tu, saya jadi 'ambik port' jugak la lorong BET nih.. bukan apa, saya pon tak paham apa makna BET ni sbnarnya. Bila saya tanya budak yg jaga tol, dia ckp dua dua boleh, tunai @ TnG. So, tak kisah la nk bayar tunai atau pakai TnG kan?

Tapi saya still lagi musykil bila orang kelamkabut menukar lorong daripada lorong TnG Sahaja kepada lorong BET nih.. huhu sgt tak paham. diorang ni tak paham bahasa ke? or tak baca or mmg sengaja mengelamkabut kan keadaaan? pemandangan pagi hari.. ramai yg menukar lorong waktu pagi berbanding waktu balik keje. mungkin mereka mamai sbb tak mandi ;p

ni plak waktu balik keje ;)

Sebelah lorong BET adalah lorong Tunai dan sebelah lagi lorong TnG sahaja. jadi, apa masalah nk tukar2 lorong bila ko dah ada kt lorong TnG? saya tgok yg mana tukar lorong, diaorang guna TnG utk bayar.. hoho peliksssssss dan menyampah...

motif saya nk menyampah pon tak tahu la ya... sbb saya tak suka org tukar2 lorong last minit nih..

Ni saya google makna BET; Bus Expressway Transit (BET)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top