SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, June 9, 2011

Bidan terjun

Tengok, tetiba je saya terpaksa jadi bidan terjun. Dah la sebelah pakcik saya ni tak sediakan ape2 (takde siapa peduli nak buat apa masa menantu sampai...huuhuu haru ok). diorang sibuk buat ape entah kt dalam rumah pakcik saya. padahal adik beradik makcik saya ramai kot. ingatkan diorang duk prepare pasal nk sambut menantu datang ni. tapi hampeh. dah la sorang pun tak jenguk kt tempat masak2 ni. tak kisah la tak tolong masak pun, at least cover la mana yang patut. kesian tukang masak, sampai tak tidur...huhu.

bila rombongan perempuan dtg, takde sape nk sambut. terpaksalah saya cover. dahla bahagian dapur pun saya cover jugak..huhu. berpeluh2 pun pegi jugak sambut menantu nih. capai je la payung mana yg sempat capai kt depan pintu. Tengok la si kenit (anak buah saya) kt sebelah saya tu, asyik la nak duduk berkepit je. dia mmg pantang tau kalau saya pakai cantik2 sket mula la nak melekat...biasa lah kan budak perempuan :)
Muka memang berminyak dan berpeluh. dah la kat sana panas....
Nak harapkan budak2 penanggah tu tambah lauk, angkat pinggan kotor dan bersihkan meja memang la takleh harap sgt. kejap je mmg diorang buat but kena pantau la. biasalah budak kalau buat kerja kan... memang ada yang kerja betul2 tapi ada jugak yang buat macam lepas kan batuk ditangga je. Makcik saya siap tempah tshirt penanggah lagi.. semua tu budak laki la kan.. rugi tau saya tak mintak satu. tapi siap ada print nama tu sorang2 kt tshirt tu.... :)

Adik saya entah mana dia invisible, dan kakak saya kena kerja, oncall plak tu. so, mmg takde sapa la selain saya.... tu yang tak best jadi orang harapan nih...opppssss ;)

Masa tengah tolong2 tambah lauk pauk kt meja tetamu tu, ada budak laki  nak ngorat...opppsss budak kot ye pun. Siap usha usha tanya sedara saya.. nak kenal mak saya tu....hahaha skali sedara saya ckp yang saya ni dah kawin. frust ok. terus jeling2 je. See see, masih laku ok. please la jangan nak perasan  ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top