SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, May 28, 2011

Well, they are concerned...

My japanese boss asyik la duk tanya kenapa saya nk resign. ada masalah ape kt office? ada masalah kerja ke? kalau resign, ada kerja baru ke? bla bla bla.. but my bos yg kt sini senyap. diam terkedu kot. entah.

Saya ada complain pasal kerja saya dan hak hak saya kpd bos saya yang kt malaysia ni. Tapi dia buat dek sajo. Takkan saya nk complain kt japanese boss kot. Saya harap bos malaysia ni concern la dgn apa yg pernah saya bagitahu tu tapi nan ado mek oii. lantak la kau situ. eh, lantak la aku kt sini sorang2. Yang penting projek2 dia masyukk habis. Dengan cara ni je saya boleh selamatkan diri saya dari selalu menjadi mangsa.

Dah 4 hari hantar surat resign, baru hari ni dia nk reply. tu pun reply dgn cara 'bukan reply kpd surat tu'. Maybe dia terkejut kot. entah. tapi dia reply mintak saya bagitau japanese bos sendiri. No problem for me. senang je. saya emailkan kpd japanese bos then cc kan kt dia. So, whats next?

Kerja saya bukan cari pengganti. kalau takde pengganti, sampai masa saya blah mcm tu je ni. Ada plak kakak kerek ni suruh saya sibuk cari pengganti. eh, hello, bukan kerja saya. Please la. Sama jugak dgn cuti. Kalau dlm offer letter saya termaktub boleh carry forward cuti tu, maka saya BOLEH berbuat demikian. Dia pulak sibuk cakap bos tak kasi. KASI ke TAK KASI ke bukan masalahnya sekarang. sekarang apa yg ada dlm surat tawaran saya tu adalah yg sebenar. Eceh, tak alih2 aku pulak nk menegakkan benda ni. Ehem, sebelum ni mmg tak peduli pun. kahkahkah ;p

Sebenarnya saya suka kerja kt sini. Suka kerja dengan japanese, suka environment kerja sekarang, suka buat kerja sekarang tapi................................ (biarlah saya sorang je tahu)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top