SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, May 30, 2011

Tutup telinga, buka minda

Tajuk entry entah ape2. Entah kenapa rasa macam tawar hati nak balik kg masa cuti skolah ni (saya bukan ada anak skolah pun nak meraikan cuti2 skolah ni. saya juga bukan cikgu). Tapi tu la kan, masa ni la anak buah nak kawin. Anak buah sana, anak buah sini. Disebabkan anak buah saya tu anak tunggal, anak kepada kembar mak saya pulak tu, maka, haruslah saya kena balik kot. Kalau diorang tak kawin, mmg saya tak nak balik kot. Balik je la masa bukan cuti skolah nanti. Apsal nak berebut2 rempuh jem segala bagai dgn cikgu cikgi semua tu? macam la takleh nak ambik cuti lain kali kan..

Ada beberapa penyebab saya tak suka balik masa ramai2 macam ni:
1) Tak suka jumpa sedara mara yang dtg dari segenap pelusuk of coz akan bertanya kan mengenai soalan hot dan sensasi. Yes, saya tak suka jumpa makcik2, pakcik2 dan sedara mara. ramai2 membuatkan saya rimas..wlpun saya tau tak baik. tapi saya tetap tak suka...haha
2) Tak suka jem masa ontheway nak balik ke kampung, di bandar, di kawasan  rumah, nak bergerak ke sana sini pun pikir 10 kali. sebab semua jalan jem. tak sanggup duduk dlm kereta lama2. Walaupun jarak yang kita nak pergi tu sekangkang kera, tapi cukup stressssss....
3) Penat. Kesana kesini tapi duduk kt rumah sana kejap je. duduk kt rumah sini pun kejap je. Yang lebihnya duduk dalam kereta. Buang masa.
4) Balik kg dah la jarang2 balik dgn kereta. Sesekali nak jugak la pegi shopping kt rantau panjang ke, pengkalan kubur ke, makan kt tempat best ke, tapi disebab kan balik masa org luar tgh berduyun2, maka lupakanlah hasrat tersebut. Sedih ok :(
5) Entah sempat ke tidak pergi bercuti dgn famili. Nak celebrate anniversary? entah bila la....huhu dah la cuti  ni dah ambik, nak sambung cuti? mmg tak plan langsung atas sebab2 yg tak dpt dielakkan =(
rindu nak jalan2 oversea ;(

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top