SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, May 10, 2011

Kalau nak mintak tolong, bukan main lagi

Ada satu mamat ni. Malas nak bahasakan dia sbg 'abang'. coz geli geleman..uweekkkk. Dia selalu lalu lalang depan bilik office saya. Ada la 4 5kali dia mintak tolong fax dokumen personal dia. Malas saya nk tanya dokumen ape ape ke benda. Very not me la nak sibuk ambik tahu pasal org. Padahal ada je mesin fax kt office dia. Biasalah kan org ni. kalau depan bos dia, bukan main berlakon buat kerja lagi... lantak la. takmau campur hal org. Takut bos adalah yang paling saya geli sekali...hahahhaha ;p

Tapi kadang2 saya rimas sebab masa saya tgh bz dia sibuk nk mintak tolong fax dokumen dia pulak. Kalau saya tak bz, saya tak kisah je. Tu lah masalah org ni. Kalau sekali kita buat baik, makin ngada2  nak ambik kesempatan. agak2 la kan. org tgh bz ni. sibuk pulak kau nk mintak tolong itu ini. Biar la mintak tolong masa saya tgh free sket.

Lepas tu sibuk la mulut duk bebel (padahal saje je ayat nk manis melekit lekit), sibuk duk cakap "kau ni, kalau bil sampai tu, bagitau je lah kt abang. abang bayar". Ehemmm belum tentu kau nak bayar bang. takyah nak tunjuk baik kt saya. saya tak sudi. Buat ayat manis2 punya masa nk mintak tolong. dah macam pempuan pun ada...eeeeeiii. Tak kisah la kan... kena sabar la kot dgn org yang macam ni.

Lepas tu kalau lalu bilik saya ni, asyik la kau nak senyum2 (macam nk kena lempang). Bukan ape, kalau sehari kau senyum tu dua tiga kali, masih ok lagi kot. Tapi ni kalu dah lalu lebih 10 kali pun masih kau nk buat kerang busuk lagi? Cara kau senyum tu adalah nak memaksa org membalas balik. Kalau kau tak buat muka mcm tu boleh tak? takde masa nk melayan kau lah. tengah buat kerja ni (walaupun berblogging) ;p

Eh, saya tolong dgn ikhlas, cuma tak perlu la nak over2 pulak dgn saya. Tak perlu ;)

Lagi satu, kalau sekali saya boleh tolong, tak semestinya SETIAP KALI saya boleh nak tolong sedara ya. Tengok la jugak keadaan saya. saya je nk kena faham keadaan sedara, sedara pulak bila masa nk faham keadaan saya? tak nampak ke saya tengah bz?

Sebab tu saya pegi gym lepas kerja. sebab saya boleh lepaskan stress kt sana.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top