SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, May 7, 2011

Dugaan

Saje je nak cerita. Last week saya balik kg. Nak jenguk mak mertua saya yang masuk wad sebab kencing manis tu. Kitorang decided balik dgn bas sebab sekejap sgt je baliknya. Satu malam je kat sana ;/. Disebabkan saya ada kelas hari sabtu, maka nak kena balik sana hari sabtu malam. Lepas kelas, bergegas2 la kitorag balik rumah nk kemas2 apa yang patut.

Nak dijadikan cerita, jumaat adalah balik lewat sebab berjimba2 dgn adik beradik ipar kat kl ni. So, sabtu kena sambung tido lepas subuh sebab ngantuk penat. hehehe alasan je kan. Bila dah tghari skit baru keluar makan then g kelas. Sebaik saja habis kelas, saya meronda2 dan tetiba sakit kepala yang teruk. Mula2 ingatkan migrain biasa tapi sakit sgt2 dah tak tahan.

Balik rumah, makan ubat masih tak tahan. terus suami suruh makan ponstant (entah ejaan tak sure). lepas makan ponstant tu, dalam 5 minit, terus saya muntah dgn banyaknya. eeieiiiiiii dgn pening, sakit kepala dan siap muntah, mmg rasa tak larat je nk balik kg. dah la naik bas. Tapi lepas muntah, saya rasa lega sikit. boleh berjalan ke kereta.

Masuk kereta, terus tido. sampai2 rumah abg ipar, terus tido lagi sementara tunggu masa nk g ke bas. Bukan tido sebenarnya. saya pening + sakit kepala. kena tutup mata kalau tak, makin teruk la jadinya. saya sedar je org bercakap2 dgn saya. tanya itu ini tp saya tak layan. sorry ;(

Naik bas je, saya terus pejam mata takut termuntah lagi..huhu teruk ooo rasa semua yg saya mkn tghari tu keluar balik. Mungkin sebab angin dlm perut. nak kata saya lapar, tak. entah.

sampai2 KB, nasib baik saya dah rasa ok dah. Terus malas nk cerita lebih2 kt family sebab takut diorang salah sangka pulak.

Pagi tu, kitorang g spital tgok mak. nampak macam sihat sikit ari tu. alhamdulillah. Malam, tido rumah mak saya. Kami semua kena cirit birit. saya antara yg awal kena. sakit perut mlm tu. husband lagi kesian kena malam tu sejam skali msuk toilet sampaikan takleh tido. mmg teruk sgt. takde tenaga dah. dahla kitorang janji nk g spital pagi2.

Pagi esoknya ingat nk g klinik tp klinik pulak tak bukak lagi. Husband ckp dia biasa mkn pil cik ket teck aun (tak sure ejaan) kalau sakit perut.  Lepas tu terus beli breakfast dan makan. mak saya ckp jgn makan benda berkuah. Tghari, husband dah rasa ok tapi saya pulak memulas2. huhuhu rasanya dalam 5 kali jugak saya ulang alik toilet spital tu.

Malam tu nk naik bas, maka saya sgt takut nk masukkan apa2 kedalam perut. biarla kelaparan drp sakit perut. huhu

Sabtu adalah hari saya sakit kepala yg teruk dan ahad malam dgn isnin adalah hari cirit birit. Penat ok! Dengan penat balik kg rushing2, dgn sakit perut ulang alik pegi toilet sampai takde tenaga, dugaan betul la. Tapi sekarang dah baik. alhamdulillah ;-)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top