SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, April 8, 2011

Trilogi Cinta dah sampai kemuncak..

Korang tengok tak citer ni? Saya dah jadi giler kt citer nih.. ni yang malas nk tgok nih. masa anak buah saya tido kt rumah hari tu pun kitorang bergosip2 pasal citer ni. hehe biasa lah pempuan kan emosi lebih. padahal cerita dlm tv je pun.

Eiiii rasa geram je kt si Seha tu. Kenapalah ada manusia yang macam tu punya degil dan bongok. Dah la si Badrul tu tolong dia (kahwin dan jadi pak sanggup) tapi masih lagi tak bersyukur. nk marah2. kalau saya jadi badrul dah lama saya pelempang biar senyap. langsung tak hargai org tu dah tolong. Dah jadi bini pun macam takde bini..

Apa pun yang paling penting, komunikasi. Kalau komunikasi suami isteri mmg tak telus, macam ada sesutu yang nk disorok2, mmg boleh mengundang seribu masalah. Salah tanggapan sebab tak berterus terang. So? nk salahkan org yang tersalah anggap tu ke? mestilah salah sebab tak berterus terang, kan? tak paham betul. Cuba lah telus, selesai masalah.

Tak alih2 rasa sedih je dengar lagu dia.. melakar rindu ....sobsobsob ;(
video

Ni pun OST trilogi cinta...CTKD- Dalam Diam
 video
Banyak pengajaran tengok cerita macam ni. mmg realiti kehidupan. apa yang kita tgok tu semua tengok tu berlaku di sekeliling kita. So, bukan setakat tengok semata2. tengok dan fikir, ambik pengajaran. Tu salah satu sebab kena jugak tengok cerita melayu. Memang tak dinafikan cerita melayu ni kdg2 lemau. asyik2 dgn cinta tak habis. tapi ada jugak yang memberi pengajaran yang cukup bermakna. So, pandai2 la nk pilih ;-)

Ahad ni last episod. Jadi, MESTI tengok. Nanti dah habis, saya review lagi apa yang saya dapat dari cerita ni ;-)

Ape pun trilogi cinta mmg best. tak sabar nk download yang full punya. Ke dah ada kt internet? kt mana nk cari ek. sebab kt tonton takde ;p

1 comment:

  1. cerita ni mmg best...tapi kul 10 tu yg wat org tertunggu-tunggu...sampai sempat tido dlu..hu hu hu

    ReplyDelete

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top