SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, April 4, 2011

Melampau mahal

Saya rasa minimart kt univ ni jual barang makanan mahal nak mampos. Banyak kali dah perhatikan tapi malas nk komplen sebab jarang je pun saya jengah sana. Kt sini kan student ramai, so dia jual ape jenis makanan pun mesti laku punya lah.

Ni cerita pasal nescafe 3in1. Kt minimart ni ada jual asing2. Maksudnya 1 sachet kecik tu. Satu sachet tu dia boleh jual RM1.80. mahal melampau bagi saya. Tapi milo dia jual RM 1 je pulak walaupun 3in1 jugak. Padahal dah sah2 la milo tu lagi besar sachet dia. entah la ek.

Saya ni bukan ape, nak beli sepaket besar ni malas sebab saya dah nk stop dah minum nescafe 3in1 ni. but, kdg2 tu mmg takleh nk tahan sgt. so, mmg kena beli jugak la walaupun sekali seminggu..haha ;p

pic credit to: http://www.addmorepl.com/blog/
Satu paket besar ada 30 sachet. So, kalau jual RM1.80 X 30sachet, jadi RM54. Logik ke? tak logik giler. Sebab kalau kita gi pasaraya beli 1 paket besar yang ada 30 sachet tu, baru belas2 ringgit (kalau tak salah dalam RM12) je kot. Issshhh memang saya tak beli la kt situ walau mengidam nescafe mcmne sekali pun. rela ku pegi cafe suruh budak tu buatkan baru rm1.30 je (haha kantoi la selalu buat mcm tu sebab siap ingat harga lagi ;p).

Kat koop satu lagi jual 80sen je. melampaunye dia punya beza. Saya boleh terima la kalau dia jual 80sen tu. even seringgit pon still ok bagi saya. Kot ya pun tokei dia nk kaya cepat. Lepas tu jajan macam keropok2 tu dia bungkus sediri. Pack kecik giler boleh jual seringgit. mmg kalau tgok pack tu mcm harga 50sen pun org dah ckp mahal. but still boleh terima lah. kata KL, kan. Tapi seringgit pack kecik mmg tak berbaloi....huhu. Tapi saya beli jugak kalau bosan2 nk mengunyah...haha ;p

Kalau kau pegi jual dalam klcc tu mmg tak heran la. tapi nak jual kt student dgn staff pun bukan main lagi harga. sian kt student sebab terpaksa beli brg mahal2..

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top