SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, April 4, 2011

Semua baju masuk dalam washing machine ke?

Dulu2 masa bujang, saya selalu basuh baju kurung dgn tudung pakai tangan je. Sebab kononnya tak nak bagi rosak la ape.. dulu2 mmg tak pernah rasa penat pun basuh baju..hehe ;)

Lagi pun masa awal2 duduk kl, rumah sewa saya takde mesin basuh. so, belasah pakai tgn je lah. Kalau hari hujan, mmg laaaaa tension sebab baju tak kering. Basuh tangan bayangkan lah nk perah sampai terkeluar urat2 bahu segala. tak kuasa saya nk perah beria2 (sebab sayang muscle2 nih ;p). Bila couple dgn pakwe yang terlalu 'syg' pulak, dia tak bagi basuh pakia tgn. segala2 suruh hantar dobi. so, kt rumah saya mmg penuh dgn hanger dobi, ok. Boleh bayangkan tak? bersepah sampai i bagi2 kt housemate. Hantar dobi sekali dgn iron.  pakwe dulu2 tak bagi saya penat...haha kononnya lah.. itu dulu. dah, tutup buku dah. Kelakar pulak kalau ingat ;p 

Pastu pindah rumah sewa lain, ada mesin basuh, tapi jarang guna. Tu pun, tudung2 dgn baju kurung still basuh tangan. Masa tu mesin basuh manual. basuh tangan je lepas tu keringkan pakai mesin.

Masa awal2 kawin, konon  rajin basuh tangan lagi. Sekali ambik ko, balik rumah dah tentu2 malam, dgn jem nya lagi malas nk citer lah. Terus belasah masuk mesin basuh je semua. Puas hati walaupun dlm hati berkira2 samada akan merosakkan baju2 ke tak. Awal2 dulu mmg asingkan jeans dgn baju2 lain. Sekarang ku telah membelasah dgn hebatnya campur gaul sekali harung hahahah ;p

Sekarang ni tudung dgn jeans pun boleh campur.. hasilnya mmg belum mengecewakan. Bak kata kakak saya (yang terlalu sibuk kerja, selang sehari oncall), dia pun blasah je semua masuk mesin basuh. Kalau rosak (pakaian tu), beli baru sbb dia takde masa nk pikir or takde masa nk asingkan semua benda... haha berpegang pd prinsip itu, maka saya sgt yakin untuk masukkan semua dlm mesin basuh...ooopssss. Kalau rosak(pakaian saya), harap ada 'org' belikan baru ya :)

Tapi kan, bila tanya kawan saya, dia ckp dia asingkan. semua baju kurung dgn tudung dia basuh tgn. dia ckp dia sayang sgt nk masuk mesin basuh even utk keringkan... haaa? oooh terkedu kejap saya bila dgr dia ckp mcm tu. Ermmm pemalas sgt ke saya ni? takde masa kot & husband tak bagi bersusah payah basuh tangan, nanti penat dan tangan pun sakit kena sabun (walau tak pernah elergik sabun punnn ;p).

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top