SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Sunday, March 13, 2011

Menghitung hari...

Sekejap je rasa masa berlalu tahun berganti tahun, saya sudah nk masuk 3series dah. Sebulan je lagi..nanti bai bai lah 2 series yang sangat best itu. Walaupun dah masuk 3 series, saya tak rasa apa2 berbezaan yang ketara sgt kecuali garis garis HALUS dimuka mula kelihatan. (sengaja je capslockkan halus tu sbb mmg halussss je pun..hahaha ;p). Disamping tu, eh eh pipi bertambah kembung kot. Maka tahap metabolisma bertambah rendah gituh. Itu lah yang paling saya risaukan sebenarnya. Kalau dulu, makan lemak hari2 pun tak de nk herannya sbb metabolisma masih ditahap yang mengagumkan  kata org. Makan lah banyak mana pun, cepat je dia pecahkan lemak2 tu walaupun jarang exercise. Tapi sekarang ni makan lemak banyak2 dan lemak akan mejadi tepu dalam darah dan daging menambahkan montel sekali gus menempah risiko mendapat penyakit darah tinggi dan kencing manis. haihhh. Sape nk tempah penyakit ni? saya tak nak.

Saya duk risau risau pasal penyakit ni apsal eh? sebab saya taknak menyusahkan diri saya sendiri segali gus menyusahkan kesayangan saya. Kalau saya sakit, bukan saya je yang susah, saya akan turut menyusahkan suami, ibu, ayah, datuk nenek mertua dan sebagainya... Percaya tak? kalau tak percaya cuba tengok sekeliling org yang sakit. tak kisah la sakit masa dia tua mahupun masih muda. Kalau sakit masa muda, masa anak2 masih memerlukan kita, nauzubillah. Tapi ramai org muda yang sakit skg ni.

Bila dah masuk 3 series ni, saya turut menjadi agak matang dalam berfikir (eh, ye ke ;p). Macam kalau fikir pasal sesuatu perkara, mesti fikirkan orang terdekat especially suami dan juga keluarga. Kalau dulu, fikir untuk diri sendiri lebih banyak kot. Zaman 20an kan zaman muda mudi dan enjoy sakan walaupun takde la enjoy sakan pun. So, dah masuk 3 series, kena berpijak dibumi yang nyata, kena seimbangkan dunia dan akhirat ;)

Dan akhir seklai, 3series ni saya berharap sangat saya akan memperoleh keberkatan dalam menjalani kehidupan seharian.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top