SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, February 16, 2011

Setahun yang lalu...

Setahun masa berlalu, terasa macam baru je semalam (tipu, tipu, tipu!!! mana ada rasa mcm semalam ;p) Setahun yang lalu, 16 Feb, saya sah menjadi tunangan orang. Hahaahaa macam tak percaya je saya bertunang time tu. Sempoi giler. Mulanya datang merisik pastu jadi tunang terus. Sempoi habis habisan. Mana ada persediaan pertunangan macama org lain pon. Langsung tak ready. yang ready cuma makan makan sajo... Baju pun saya pakai yang dah lama. Baju putih yang saya beli bertahun2 yang tak pernah pakai. Takde mini mini pelamin langsung....hahaha org lain ado macam tu?? org lain mesti dah prepare awal2 dan pastinya grand giler..

Kenapa agaknya saya macam tak ready nak bertunang atau nk dirisik??? Sebab tunang saya masa tu takde kt situ. takde kt Malaysia pun masa majlis tu. Yang saya tahu, famili dia nk dtg dan kami (famili saya) siapkan makanan...hahaha giler kan, ingat nk buat makan2 je... ;p

Lepas tu ada satu kisah SENTAP antara saya dgn dia dan menjadikan mood saya swing swing masa majlis tu. Dia pegi UK dan saya hantar sampai  airport dan sentap giler masa dia nk depart tuh... sentap sebab dia tak cakap apa2 even 'good bye' dan kejadian tu adalah dua hari sebelum saya menjadi tunangan dia... sentap tak? mmg sentap giler. kalau mood saya tak boleh kawal masa tu, mesti saya dah larikan diri dari rumah atau langsung tak balik kg...oppppppsssss ;p

Serius saya mmg tak berapa nk boleh kawal perasaan saya masa tu. Pastu dia msg dari sana pun saya macam takmau jawab. dia call pun saya malas nk layan. Padahal dah sarung cincin dah pun. Last2 dia call mak saya nk ckp dgn saya.... errrrmmmmm. Pastu org yg dtg majlis tu dok tanya2 pasal dia pun saya rasa nk menitis air mata.... uiiih bukan ape, cuma kecik hati. CUMA kecik hati ya ;/

Nasib baik saya tak batalkan saja.... haaa giler ko kan nk batal2 macam tu je. Kalau batal agaknya saya tak kawin2 lagi sampai skg. malas lah nk pikir pasal kawin2 ni. Tapi nasib baik jodoh saya dgn dia dan alhamdulillah kami selamat berkahwin dah pun ;)

Bertunang bulan 2 dan berkahwin bulan 6. Giler drastik buat keputusan.. kalau mmg dah jodoh, semua dipermudahkan  walaupun ada yang tak mudah termasuk urusan2 kawin yang rumit dan memenatkan itu...

Walau apa pun, saya sayang dia sangat2 ;-)
**semua org mesti ada kenangan manis masa bertunang, kan? saya adalah la sikit manis masa sarung cincin.. yang lain, macam takde perasaan sajo. Hari tersebut jugak seperti biasa, saya jd cleaner tetap kat rumah. selesai je tetamu balik, saya kemas dan basuh pinggan. sebelum majlis pun dah bertungkus lumus menyiapkan apa yg patut termasuk tolong mak memasak. Kalau saya tak buat, sape lagi nk buat kan? Dan hari tersebut jugak, saya dapat jumpa abah saya yang sekian lama saya tak jumpa ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top