SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, January 12, 2011

Singgah di masjid KLCC

Sabtu adalah hari saya ada kelas. Jadinya kalau nk bermalas malasan mmg tak sesuai sgt. Kalau bangun pagi lewat pun mcm tak berapa nk sesuai sbb biasanya saya akan review apa chapter yg nk diajar dlm kelas nanti. So, saya akan budget2 cool je la dlm kelas. kalau tak, terpinga pinga mcm pingu.

Tapi..last saturday, suami saya ckp, takyah mkn pagi or takyah masak coz dia nk ajak mkn kt luar. kira mcm branch terus sblom pegi kelas. So, ok lah. saya buat air milo je lah. Saya dah ckp awal2, kena turun awal la kalau nk mkn dulu coz takut jem. Bukan takut jem, tapi mmg akan jem lah for sure punya. Jadi, pukul 12 baru dia tergedek2 nk mandi dan terus bersiap dah dekat pukul 12.30 baru nk keluar rumah..maka mood agak mendung sbb saya dah tahu akan lambat sampai. Saya nk solat dulu kt Pavi sblom pegi kelas nun. Apa pun, kelas saya skg ramai student, kena masuk awal at least 20minutes before tu dah kena ada dlm kelas. So, saya kena tunggu azan zohor tu kt surau Pavi, bukan dah azan baru nk cari mana surau dan baru nk terhegeh nk berlari2 naik eskeleter Pavi nun. Kalau mcm tu, mmg akan jadi lambat dan akibatnya... saya akan duduk blakang skali dlm kelas which not me la duk blakang2 ni.

Dipendekkan cerita, sampai2 depan bgunan kelas saya, jam 1.40ptg. Saya terus melulu ke kelas lah. Tak solat dah sbb mmg tak sempat. nk lintas jln lagi, makan masa ok. Lepas kelas, terus pikir mana tempat nk solat. KLCC la kot better. boleh tunggu Asar skali. So, terus la ke masjid klcc.
Tiap kali dtg masjid ni, mesti ada makcik2 yang pot pet pot pet pasal politik. huh, bosannya. nk potpet pon keluarlah dari masjid. org nk solat pun dok dgr segala mak nenek dia bebel tuh. pasal politik, ok. sensitif sgt!


Ada satu lagi yang saya tak paham ttg sesetengah org ni. Kalau nk solat, solat lah. Tapi tolong pikir pasal org lain jugak. Masjid tu dibina bukan untuk kau sorang je. Dah ambik telekong tu, solat la kt tempat yg stategik sikit. jgn duk depan2 kabinet yang ada telekung tuh. Mengganggu org nk ambik telekung. Konsider la org lain pun nk solat. Disebabkan dia, org lain nk kena tunggu dia habis solat dulu baru org lain boleh ambik telekung untuk solat? siapa kau tuh?!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top