SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, January 13, 2011

Perlunya kita bersyukur

Manusia mmg jarang bersyukur, jarang berterima kasih kepada pemberi/peminjam. Hanya tahu meminta je. Kadang2 bukan apa, cuma LUPA dan selalu ALPA dgn nikmat yg Tuhan beri. Lupa pulak tu bahawa ianya hanya sementara.

Kita pakai kereta nasional jerk. Jiran kita pakai kereta tak berapa nk nasional. Besar pulak tu, kelasss gituh.

Kita duduk rumah kongsi bumbung. Ada rumah org lain pulak tuh kt atas rumah kita. rasa macam kepala dipijak2 oleh sekumpulan org je. masa kita tgh tidur pun org tgh jalan2 atas kita (atas lantai yg menjadi bumbung rumah kita lah maksudnya). Dalam masa yg sama, kawan kita duduk rumah banglo ada 6 bilik besar2. tanpa berkongsi bumbung dgn org lain pun.

Kita ada anak sorang, org lain ada anak ramai siap boleh buat team bola sepak lagi.

Kita nk balik kg susah sbb jauh, org lain nk balik kg senang je. Drive laju2 sampai je kg jumpa mak ayah then drive balik kl semula.. haha

Kita ada suami yang biasa biasa je tapi kita dah bangga gila dgn suami kita tu sbb dia sayang kita sgt2. Tapi org lain ada suami BOS besar, CEO bagai dan dia tak kerja sbb dah berlambak duit dari suami dah sampai tak muat poket dan sayang duit laki dia sama dgn sayang laki dia.

Betapa tak bersyukurnya kita. Jadi, kita hendaklah bersyukur dengan nikmat yg Allah beri ni. Jadilah hamba yg bersyukur. Alhamdulillah.

**tetiba je ter'create' entry macam nih. Sebab ada kawan lama saya dok nakkan anak kedua tapi belum ada rezeki lagi walaupun dah cuba mcm2 cara termasuk jumpa pakar dsbgnya.. so saya ckp kt dia, ko dah ada sorang, kena bersyukur lah. aku belum ada lagi.. huhu terus dia gelak then ckp one is not enough. hah?

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top