SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, January 4, 2011

Masa depanku?

Rasa macam baru je keluar uni. Dah la skg ni tgh usha2 kerja baru. jadinya mmg terasa masih freshie sentiasa. Mmg pelik la kan dah masuk 3 series pun saya masih mencari kerja yang ok lagi. Kerja skg ni bukan tak OK tapi demi pikirkan masa depan yang masih panjang, dan saya tak nampak sinar2 kat depan nun, jadinya saya rasa belum terlambat kot untuk tukar kerjaya.

Memanglah kalau nak dibandingkan dgn org lain, mmg jauh sgt saya ketinggalan. tapi kalau kita tak berusaha, mmg kita takkan dapat la kan? Org lain semua dah stabil2 kerja dgn company besar semua dan masa depan sakit demam semua terjamin. (Saya jeles ok!) Saya masih ditakuk ni dan saya percaya Tuhan akan bagi rezeki kalau kita berusaha. Ganbatte yo!

Kadang2 mmg saya terpikir nk buat bisness daripada kerja mkn gaji ni. Tapi bisness ni mmg tak semudah yang disangka. Nk start skg ni mmg boleh. Modal kecik2 takat nk jual online tu skg ni pun dah boleh start. Tapi risiko dia, ada ke org nk beli? bukan main banyak lagi org yg jual online kan? mmg salute lah dorang yg berjaya. Saya pun nk buat jugak. tgh cari/survey market brg2. Kalau nk bersungguh2 berniaga ni, kena la cari barang besar supaya untungnya pun besar jugak. kalau barang kecik2 ni untung pun kecik je la. (bukan bermakna saya target nk untung besar terus, tapi perancangan mesti ada)

Ok, berbalik kpd kerjaya, saya sedang mencari satu kelainan dan mmg agak susah untuk convince kan org yg kita boleh buat kerja. Education background saya dlm bidang engineering. Dan saya ada pengalaman kerja dlm engineering field ni dalam 3 tahun dan dalam admin/management selama 2 1/5 tahun. jadinya ada sedikit kekeliruan identiti disitu. So, saya decide nk stay dan tambah ilmu dlm admin ni lagi sblum tukar bidang/kerjaya. Bukan sesuka hati saya nk tukar dari engineering ke admin tapi mmg saya rasa saya lebih IN dlm admin ni. so kalau saya searching job pun mungkin dlm admin la lepas ni.

Dalam masa terdekat ni saya nk tambah ilmu (nihongo, management dan bisness). Lepas dah OK skit, dan dapat peluang insyaallah ;-)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top