SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, January 4, 2011

Ketagihan Nescafe...

Saya suka giler nescafe. Pagi minum nescafe, tgahri kalau tak keluar lunch mmg saya minum nescafe jugak. Malam pun nescafe. Kalau hari kerja mmg menjadi2 la tabiat nescafe saya ni. tapi kalau hari minggu, boleh pulak kontrol... Kalau tak minum sehari macam tak lengkap lah hidup hari tu..huuuu walaupun saya mmg tahu yg nescafe tak elok untuk kita. Saya ada baca kt dua tiga blog.
Blog sukasenyum ni banyak listkan pasal keburukan nescafe 3in1. Tajuk "setiap hirupan membawa padah" cukup membuatkan saya insaf untuk minum nescafe. Ia boleh merosakkan jantung dan buah pinggang. saya nk hidup lama lagi. Tapi stok nescafe kt opis saya masih banyak... (dgn harapan untuk habiskan stok. lepas ni taknak beli dah 3in1).

Blog pengguna2u ni pun ada info yang lebih kurang sama jugak. Turut diselitkan nasihat2 yang perlu kita pertimbangkan dlm pemakanan seharian. Memanglah kalau kita baca buku mengenai pemakanan ni, kita rasa semua benda tak elok untuk dimakan. Habis tu nk mkn ape? hihi fikirlah sendiri kan.

Sebelum kahwin dulu, mmg saya berniat untuk tinggalkan nescafe ni. Mmg dah boleh pun tinggalkan nescafe dan saya gantikan dgn Green Tea dari jepun tu. skg ni Green Tea yg saya bawak balik dri sana dah habis. Ada yg saya beli kt sini punya. Tak berapa best kot berbanding yg kt sana tu. Jadi salah satu sbb saya stop tu la kan. Lepas tu bila dah kawin ni, nk minum mlm2 pun berdua. Mmg buat air yang encik suami request la. kalau dia nk minum tea, say buat tea, milo, nescafe dan sbgainya. So, dia tak berapa gemar dgn green tea ni.

Jadi, keinsafan terus datang bila saya baca keburukan nescafe 3in1 ni. Jadinya saya nk tukar kpd green tea la pulak lepas ni. Harap2 tak jadi hangat2 tahi ayam dah lepas nih :D




No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top