SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, January 10, 2011

Jom bayar saman ;)

Mana nk bayar saman trafik ni? Ok, jom kita ke Balai Polis Trafik Kuala Lumpur. Tau tak kt mana? Kt Jalan Tun H S Lee. Tapi lebih dikenali sbg Jalan Bandar. Saya tak tau la apa kaitan jln bandar dgn nama sebenar dia tuh. Tapi cara nk gi sana ialah dekat dgn bus stand klang atau dekat dgn china town/petaling street tu..disebabkan jalan kt situ ala2 maju dan one way, jadi, kalau korang terlepas jalan, silalah pusing satu pusingan lagi ye..haha ;pBila dah sampai, masuk dalam dan cari kaunter bayar saman nih. Dia kt blakang sket. Lepas tu gi la ambik nombor. tunggu lah sampai sampai giliran.
Saya kena tunggu lebih 30 org kot masa tu tapi nasib baik mood baik. tgok2 mostly lelaki. saya je perempuan. masa baru sampai tu, ada sorang aci tu. lepas tu dia dah balik tinggal saya sorang je. nasib baik dtg dgn encik suami. kalau tak..hihi segan ahh ;)


Alhamdulillah dah setel. Rupanya saman yg satu lagi tu org lain yg drive. bukan atas nama saya walaupun atas no kereta saya. Yeay! alhamdulillah saya perlu bayar 30hinggit sajo ;-)
Sebelum balik, snap2 motor polis dulu.. mak ai mmg banyak giler motor besar kt sini.
Bestnya kalau dapat naik motor ni. Terus tanya encik suami "best ke jadi polis trafik?"..hahaha ada hati ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top