SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, January 28, 2011

Berat naik nk salahkan siapa?

Huh, timbang2 semalam masa pegi gym berat saya adalah naik... hohoho terus la menggelabah tak tentu hala. rasa macam pakai seluar x ketat pong ke ketat tp buat2 tak perasan..hahaha ;p

Sebab biasanya kalau berat saya naik, bahagian punggung dgn peha la yg bertambah gebu berbanding tempat lain. Jadinya terus rasa nk mengamalkan diet secara kejam terhadap perut. Tapi, kesian pulak dgn perut nih..hehehe ;p

Kategori:Kuih Muih
1. Kasui berkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori
8. Kek biasa tanpa krim (sepotong) = 87 kalori
9. Karipap (sebiji) = 130 kalori
10. Sandwich sardin (sekeping) = 70 kalori
11. Bubur kacang (semangkuk) = 100 kalori
**saje je nk tempek kt sini. saya bukannya suka makan kuih muih ni. sbb pagi tadi nk mengelak dari beli nasi lemak, baik ku beli karipap. hahah sebab mungkin nk mkn nasi tghari (mana menu diet ko ;p)
Kalau pegi gym, bukan senang nk burnkan 130kalori ok. sila insaf kerana memakan 3 biji karipap pagi ni, dan sila cari altenatif untuk burn kalori tersebut masa tghari nanti...hahha ;pOk, berbalik kepada diet. Macamana nk diet? Semalam saya pegi gym, serius saya tak cukup karbo dan dan lembik. naik treadmill 20minit je rasa xleh blah dah. huhu pastu cycling kejap2 stop mmg mcm hape jek. energy tak cukup beb ;/
Sebabnya? saya mkn laksa penang sajo tgahri. pagi tak mkn ape pong. laksa tak cukup bg saya energy kot. hahahah bukan saya tahu pun nisbah2 energy bagai tapi saya rasa je sbb mmg saya x cukup energy semalam masa kt gym nun.
So, makan tetap kena makan lah. takleh nk skip dah kan. Kena makan secara smart baru lah ada energy kata org. Pilih makanan dan jgn sekat makanan yg memberi kita tenaga. Bila tkde energy, kita tak kuat untuk buat apa2 aktivit. asyik letih lembik lesu dan nk tido ajer lah.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Semalam sebelum pegi gym, saya solat dan tukar baju. Pastu ada member tu tegur sbb dia mmg tak pernah terserempak dgn saya masa saya nk gi gym. Member tu mcm berminat nk join je.. bagusnya kan kalau ada geng ramai ramai. lebih bersemangat nk exercise jadinya. tapi sebelum dia tanya2 dia gelak ok bila saya ckp saya nk gi gym. huuuu dia ckp mcm xyah pegi je. bukannya ko gemuk pun. so, saya explain la panjang lebar apsal kita perlu exercise. tak perlu pegi gym pun takpe, tp kena exercise lah. saya, kalau tk gi gym, belum tentu saya exercsie kt rumah. dia ckp dia hari minggu dia jogging. saya? nk ajak encik suami jogging? mmg bercinta lah ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top