SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, December 30, 2010

Saya sgt MALAS

Huuu rasa malasnya nak gi kantin cari makanan. Hahaha sanggup tak mkn tghari tau hari ni sbb malas sgt nk gi kantin nun. Time mood rajin, awal2 lagi dah menjengah kantin tu. tapi hari ni, minggu ni mmg malas tahap ape ntah.

Sbenarnya pagi2 lagi saya dah breakfast dgn roti gardenia dgn milo panas kt rumah. roti gardenia cicah sambal ikan bilis terbaik dari mertua saya..yummy yummy sedap ohhh ;). Saya makan 2 keping dah kenyang. Pastu milo separuh mug. separuh lagi bagi husband minum.. mengeratkan kasih sayang kekdahnya..haha sepatutnya dia yg minum dulu tapi sbbkan dia tgh bersiap2, saya yg minum dulu. pastu tinggalkan separuh untuk dia ;-)

Pukul 11.30pg rasa macam lapar la pulak.. mmg malas betul nk gi kantin blakang tu. kantin yg dekat ni mmg tak menyelerakan langsung. mmg tak kena la dgn selera saya. Food presentation dorang pun mmg fail lah. Jadinya mmg dah lama saya tak jejak kaki kekantin yg dekat ni.

Tetiba idea utk buat nescafe panas dtg. jadinya terus la buat nescafe panas. Ok, minggu ni saya dah bape kali minum nescafe. mmg niat sbnarnya nk kurangkan pengambilan nescafe ni tapi..... tak boleh! ttp nk minum jugak!

Bila minum nescafe, saya rasa lebih tenang. senang nk tulis report, senang nk berfikir (dapat idea). tak tahulah ini semua betul ke tak. tapi mmg betul utk diri saya. kalau saya susah untuk (maksudnya dah lama tak buang) membuang pun, saya akan minum nescafe dan lepas tu, zasss terus rasa nk membuang. Ya, saya ada masalah pembuangan bahan kumuh. tak normal kot kalau 3 4 hari skali baru buang. dah mkn buah2 pun sama jugak. bila tak membuang, saya jadi tak nk makan. makan sikit pun dah kenyang mkn makan 2 pinggan nasi. saya tahu mmg tak elok tapi mmg mcm tu lah dari dulu. tapi sejak kawin ni alhamdulillah la. tapi kdg2 tu mmg still mcm tu jugak ;(
Nanti saya cerita mengenai masalah itu dientry lain...

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top