SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, December 21, 2010

Orang Jepun mmg hot

Orang Jepun ni mmg sgt2 peramah tambah2 kalau diorang ada urusan dgn kita. Jadi tak kira lah apa pangkat dia, dia tetap akan hormat kita dan takkan pandang rendah kpd kita. Ni berdasarkan pengalaman saya sendiri. Sebab tu saya suka org Jepun.

Berbanding dgn org kita (merujuk kepada org melayu, cina dan india yg ber'warganegara' Malaysia nih) mmg jauh sgt beza. Cuba tgok kalau sesi perkenalkan diri. Kalau dlm meeting besar, kalau org tu kenal kan diri dia sbg tukang cuci (eh, ade ke tukang cuci masuk meeting ;p) atau seorang pemandu, atau seorang jurutaip atau seorang kerani, terus org kita akan pandang sebelah mata je. tak pandang dah lepas ni. padahal sblom tahu position sesorang tu, dia pandang elok je..huhu. Kau pangkat rendah drp aku, aku takkan respek, ko yg kena respek aku..puiiiGambar ni diambil dlm office saya semalam, semasa lawatan sambil belajar. Serius saya tak berapa nk ready haha ;p. Tapi org jepun ni mmg nice lah. Sorang tu Executive Director dan sorang lagi Senior Specialist. Saya bercakap pun takut2 huhu first time jumpa diorang nih. nk kelentong apa pun tak confident..oppsss ;/

Apa yang saya belajar sejak kerja dgn org jepun nih, mmg banyak. terutama menghargai, menghormati dan jugak melayan tetamu. tak kira apa pangkat sekali pun. Diorang hargai saya seperti saya org besar (wlpun saya sedar badan saya sudah agak kembang sedikit ;p).

Sekian, saya suka org jepun. suka tak bermakna nak ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top