SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, December 21, 2010

Lepas geram

Saya tak tahu lah nk ckp macamana lagi. Dah la diorang PINJAM bilik office saya dan dan buat senonong macam dia punya je. Semalam saya ada japanese visitor dan of coz saya nak guna bilik yg diorang pinjam tu. Before this, bos dia ckp, kalau saya nk guna bila2 masa just bgtau je kt pegawai (si A) yg guna bilik tu mintak suruh keluar dr bilik tu. So, saya dah bgtau last week lagi supaya dia (si A) pandai2 bawak diri masa saya guna bilik tersebut. Saya cakap secara bersopan santun gitu. Well, u know me lah. hahaha sape lah yg kenal saya tu kan ;p

Eh, excuse me lah, saya ada hak nk halau you bila2 masa je tau. Saya kesian je kamu xde tempat. hermmm saya bukan marah kpd org yg guna tempat tu tapi kpd bos dia. mana you punya bos? i nk BAGI sket. huh!

Pagi sblum guna, saya bgtau minta si A kosongkan bilik pukul 12.30tghari. consider saya nk siapkan bilik (kemas n ambik segala mak nenek documents untuk discussion session). Discussion start pukul 2ptg. So saya menunggu je visitor tu dtg dan terus bawak masuk bilik tu. Work station saya skg ni kecik je, tak sesuai utk buat discussion pon. thats y la saya guna bilik tu.

tup tup dekat pukul 2, si A tanya samada saya dah siap ke guna? Then saya bgtau saya tak guna lagi. pukul 2 baru visitor tu sampai. Pastu lepas discussion, saya bawak visitor saya pusing2 kampus. Saya blom bgtau pun kt si A ni bahawa saya sudah selesai guna bilik tersebut. Tapi, bila saya balik semula ke bilik tersebut, tgok2 dia dah ada tercongok kt meja. Nasib baik saya dah habis diskas. Ok, reaksi saya agak terkejut lah masa tu. At least saya aspek dia akan tanya 'dah siap ke guna bilik ni?' or 'nk guna lagi ke?' pun saya consider OK. Tapi sebaliknya, dia buat dek je. Saya pulak yg pegi ckp 'thanks ya dan sorilah menganggu je' sbenarnya saya nk SINDIR dia. Nk tau dia jwb ape? dia jwb "nasib baik saya xde kerja yg urgent tadi"errkkk skg ni siapa pinjam bilik siapa ni??

Saya ada hak guna bilik tu. dia yg menumpang. Saya terus terasa mcm nk bgtau bos saya mengenai privacy saya dan office saya telah diceroboh. Dah la masa saya minta izin nk guna, dia tak kemas langsung meja dia. tinggalkan paper2 kerja dia atas meja mcm tu. kalau japanese tu tanya apa2 pasal tu, satu hal la pulak saya nk menjawabnya. malas lah nk explain pasal dorang menumpang bilik tu. panjang pulak ceritanya nti. Nasib baik discussion berjalan lancar ;-)

**Si A adalah pegawai yg ditempatkan dibilik pinjam (office saya).

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top