SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, December 21, 2010

Mintak tangan lebih nampak...

Ada org tu kan, status dia 'i need extra hand and brain'. kalau lah Tuhan anugerahkan dia tgn betul2 lebih daripada 2 (normal) dan otak lebih drp 1, macamana agaknya eh? Bersyukurlah dgn apa yg ada.

Mari memuhasabah diri. Allah tidak memberi sesuatu ujian melainkan atas keupayaan nya. Sama jugak dgn kerja. Jadi, dah tu kerja kita, kita kena kuatkan semangat lah. Jom kuat ;)

Berbagai-bagai cara Allah gunakan untuk mendidik kita. Diberikan-Nya ujian demi ujian sebagai peringatan kepada kita. Tetapi sedikit sekali yang mencari hikmah dan mengambil iktibar daripada ujian yang ditimpakan. Malahan ujian membuatkan kita bertambah jauh dari Allah; mengeluh dan menyesali takdir Allah. Marilah kita menyedari akan kesilapan kita selama ini. Terimalah sagala ujian yang besar mahupun yang kecil sebagai satu didikan terus dari Allah. Dan ingatlah, andaikata kita diuji, kita masih wajib bersyukur kerana masih ada 1001 jenis nikmat lain yang Allah kurniakan kepada kita! Jadi mengapa mesti merungut ketika diuji?

“Sesungguhnya diberi ganjaran orang sabar dengan pahala tanpa hisab.”

**nota kaki, bersyukur dgn apa yg ada. tk perlu mintak LEBIH. Sememangnya apa yg kita inginkan tak semestinya kita dapat pun.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top