SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, December 18, 2010

Anak akak dah umur 20tahun. Kau blom nk beranak lagi ke?

Hahaha...opsss gelak la pulak. Mmg saya rasa mcm nk tergelak lah. Pagi rabu lepas, masa tu lepas tazkirah. jadi masa tazkirah ni lah masa utk beramah mesra dgn staff2 lain. kalau time lain saya mmg diCOP sombong oleh staff2 kt sini. Tak tahu lah kenapa. tp mmg saya kurang bergaul sbb saya bekerja sorang2 takde kena mengena pun dgn depa. Pastu kalau dorang lalu lalang dpn bilik saya, tgok keadaan la saya nk tgur. Saya akan tegur bila saya free je. kalau tak, ko lalu lah 40 kali sehari pun, saya angkat muka pun tidak. Kata kerja, bukan saya dibayar gaji untuk 'tegur' org lalu lalang pun. Fine la dorang claim saya sombong pun kan. At least saya senyum, okey. Tapi masa tghari saya tgur org tau. please la makcik2 hahahaha ape saya pedulik ;p

Masa sesi minum2 pagi lepas tazkirah, ada satu kakak ni tegur saya "bila nk ada isi??" dan dtg terus kearah saya seolah2 nk pegang perut saya...oohhhhh tidak, pantang sesekali org buat mcm tu kt saya, ok! tak suka lah! Saya senyum dan gelak2 je lah sambil mengelak perut drp dipegang oleh dia (dlm hati dok doa jgn la kau pegang perut ku yg buncit nih). Sbb dah xde jwpan dan malas nk layan soalan tu, saya senyum dan gelak je sepanjang sindiran or gurauan drp beberapa staff lain yg turut kepochi nk tahu..uweeekkkks!

Pastu dia pon mula la bukak cerita kononnya dia dulu kawin awal dan skg anak dia dah umur 20tahun. ko nk kepochi ke anak ko dah umur 20 tahun? pastu dia ckp kalau saya dpt anak mesti best, nmpak sebaya??? errkkk? apsal dia nih weh? dia ingat saya muda lagi ke? ehhh tolong lah. Pastu dia ckp nanti I** berjalan dgn anak nmpak sebaya je.. huhu pandai betul imaginasi yg saya pun tak pernah imagine mcm tu skali. saya tk ngandung pun lagi kak. please la! Pastu saya ckp "saya tak kisah, kalau rezeki cepat, cepatlah, kalau lambat saya tunggu je" and dia balas "ni mesti I** planning ni kan? takpe lah. muda2 dah jadi ibu best".. hah? nmpak tak? dia ingat saya muda okey! please please please... terus nyanyi ;))

Saya tak pasti lah apa motif kakak tu nk bgtau saya. Maybe ada maksud tersembunyi tapi saya tk dpt tangkap. Apa yg saya dpt tangkap dia nk motivate saya supaya beranak lah muda2 ni. dia dulu pon beranak muda jugak. Motif "MUDA" kat sini saya tak paham sgt coz saya consider saya dah kawin lewat sgt dah. umur 29tahun baru nk kawin dah tak muda kak oii.

I** >>adalah merujuk kpd nama panggilan saya ;)

1 comment:

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top