SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, November 26, 2010

Masa itu pedang

Masa umpama pedang bagi org Jepun. Tak pernah lewat walau seminit pun. Daripada pengalaman saya, diorang biasa akan awal 10 minit dari waktu yg dijanjikan. Kalau org Jepun tak pakai jam tangan adalah suatu yang sgt2 pelik dan mustahil kot. Last 2week, prof jepun minta saya belikan jam loceng sbb jam dihotel rosak (saya tak tau masalah sebenar jam dihotel tersebut)

Saya dah lama tak guna jam loceng. biasanya saya mmg guna handphone utk set masa utk bgun tido. Saya rasa mmg ramai kot org buat mcm tu. Senang la, takyah nk beli jam loceng bagai. Takkan la tak dengar kot alarm handphone tu..hihi

Sebelum pegi exam, saya jalan2 kt Parkson Pavilion, konon nk cari jam loceng.. jalan punya jalan, jumpa jam loceng.. huhu RM36. Saya ingatkan ada yang murah tapi tu la kot yang murah. ada yang RM20 tapi cikai sgt la plak. dibuatnya org jepun ni x tau guna sudah... jadi, nk kena beli bateri lagi.. skali bateri eveready RM11.60..huhu mlayang jugak dekat RM50 untuk beli jam tersebut..



Lepas exam, terus pegi hotel, hantar kt dia. Dia sgt2 suka dgn jam itu ;)

**puas hati sgt bila apa yg kita buat/usahakan dapat pujian and terima kasih dari org tu walau saya tak harapkan pujian pun. Sesetengah org tak tau mengucapkan 'terima kasih' pon atas usaha dan pengorbanan kita selama ni. Sebab tu saya suka bekerja dgn org jepun. walau dibayar seciput, tapi mereka sgt menghormati saya. Berbanding kerja yang dibayar banyak disertakan dgn maki hamun dan rasa seperti dipijak2. sekian ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top