SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, October 9, 2010

Rancang jgn tak rancang...

Rancang? hahaha jarang okey guna perkataan nih.. serius!

biasa sebut plan, planning... skg balik kpd bahasa ayah bonda ya ;)

apa nk dirancangkan? saya mmg suka rancang merancang nih walaupun kadang2 schedule out habis tapi at least saya dapat figure out apa yang akan terjadi dan apa yang perlu dibuat... korang rancang tak hidup korang? tak kisah la rancang nk dapat anak le, nk stop buat anak ke, nak kawin umur berapa, nk jadi manager umur berapa, nk bukak biz sendiri umur berapa, nk joli joli katak masa umur berapa... dan macam2 lagi la..

semua benda perlukan perancangan, kan? kalau tak, habis la haluan hidup kita..(bajet mcm penceramah hebat je ;p)

dulu2 (5 tahun lepas) saya rancang sebelum umur 35tahun, saya nk bukak bisnes sendiri tapi skg ni umur dah nk dekat 30, masih blom nmpak ape2 lagi...hermmmm masih ada masa, perlukan kerja keras dan usaha lebih.. pastu rancang dan fokus bisnes apa nk buat. sampai la ni blom nmpak nk bukak bisnes ape.. dulu target nk buat jual2 tudung dgn baju tapi skg ni persaingan byak ooo.. harus pikir2 10kali lagi...
Saya jugak rancang untuk berhenti kerja setelah ekonomi kami suami isteri dah stabil dan saya memiliki bisnes sendiri nanti ;)

modal mana nk korek? duit simpanan? ermmmm kalau abis, nk bekap pakai ape? huhu tu pon perlukan penelitian jugak, kan?

pasal kehidupan rumah dan tangga, saya merancang nk ada baby selewat2nya umur 30tahun (utk baby first). Tapi, apa pun saya berserah kepadaNya sambil berdoa, berusaha dan tawakkal ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top