SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, October 8, 2010

Kerja sekolah

Hari ni niat diawal pagi nk buat kerja sekolah. Saya dah ponteng kelas last 2 week, jadik, keje skolah mmg banyakkk dan saya belum usik pon lagi. This week saya sempat study dalam text book je. So hari ni agak free kt opis, saya akan siapkan kerja skolah (harap2 siap la sbb esok kena submit)

See..pagi2 pukul 7.48pg sampai2 je kt opis, terus keluarkan shukudai (keje skolah) dgn text book sbb kalau tak keluarkan, confirm tak sentuh nanti..huhu

Saya agak pening sket lately ni dgn kelas/lesson yang diajar oleh ツノダ せんせい。 Cara penyampaian dia OK tapi saya kurang puas hati sbb dia tak TEGAS.. nak jadi cikgu, kena TEGAS kot. Saya suka cikgu yang TEGAS (tp bukan garang). Saya berpendapat, kalau cikgu tegas, murid2 senang nk pandai. kalau cikgu tak tegas, murid2 jadi malas dan bertambah tak pandai. Jadi, saya kena pilih sensei yg sgt tegas sbb saya nk jadi pandai dgn cepat.

Kelas saya yang dulu tu (kiranya utk 2 level sblom ni), sensei saya dulu tu sgt tegas walaupun dia baik dan sgt cantik. オシロ せんせい mmg best la. Tapi apakan daya, dia tak ajar kelas weekend, dia ajar kelas weekdays saje. Sekarang ni saya dah kawin, jadi tak boleh la nk ambik kelas weekdays yg mmerlukan pengorbanan waktu mlm tu..huhu.

Beza mmg berbeza.. saya dapat rasakan;

1) オシロ せんせい paksa kami hafal huruf2 hiragana dgn katakana tu. maksudnya dia paksa kita baca text dlm hiragana/katakana tanpa membantu kita dlm kelas. Jadik, kami terpaksa balik rumah dan hafal..

ツノダ せんせい pulak, macam tak kisah ada student yg MASIH tak boleh kenal huruf2 katakana (yg sepatutnya dah ada dlm kepala sbb dah blajar masa level sblomnya tu). Dia tak menunjukkan reaksi pelik bila ada student masih gagap2 membaca text atau conversation... ermmmm saya rasa pelik sgt2.

2) Shukudai (kerja sekolah) mesti dibuat dirumah, buakn dalam kelas masa nk hantar atau sebelum hantar.

オシロ せんせい sgt tegas. kalau nmpak student buat shukudai hari submit tu, dia akan ambik shukudai tu (maksudnya masa dah tamat utk buat shukudai. dah takleh buat dah). JAdi, kami semua akan siapkan shukudai sblom dtg kelas. bagus la sbb kami dah buat revision sblom masuk kelas, kan?

ツノダ せんせい pulak, tak kisah kami submit ke tak shukudai...haih, tang ni la saya lemah ni. mmg sya seorang yg bermotivasi tinggi tapi bila saya dah skip kelas ditambah tak sempat nk study, saya dah tak submit 1 shukudai dah.. huhu teruk la sbb saya jadi tertinggal.. nk kena buat revison sendiri plak tuh. Tak suka!

3) Setiap kali kelas mula, オシロ せんせい akan buat revison dan tanya personally (one by one) kt kami semua ttg apa yg kita blajar last kelas.. secara automatiknya kami akan study before kelas. macamana sibuk skali pon mmg saya akan study sbb takut/malu takleh jawab bila ditanya nanti.

ツノダ せんせい pulak, tak kisah kami boleh jawab ke tak... masih meneruskan silibus2 yang wajib.. hermmmmmm \@_@/

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top