SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, October 21, 2010

Kuremashita...

Jom study bersama saya...(padahal saya sdg kesejukan study nih) tolon tolon...
Exam dah dekat uols... saya asyik tido je memalam. maklum la dah jadi isteri, kan? kakaka xde kena mengena la..padahal diri sendiri yg tido kepenatan keje kottt...
Alkisah mmg niat mlm2 nk study. dah bgtau encik abang pon nk study tapi last2 saya yang baring dulu depan tivi...huhu.

Hari ni rasa cam free sket, jadi saya study kt opis...

Kuremashita = gave something

Watashi wa Ani-san ni hon o kashite moraimashita.
Saya telah meminjam sebuah buku daripada Ani

Ani-san wa watashi ni hon o kashite kuremashita.
Ani telah meminjamkan kepada saya sebuah buku

Ani-san ga kashite kuremashita.
Ani yang telah meminjamkannya kepada saya

ingat tak? oboete kudasai!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top