SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, October 5, 2010

ada saje soalan itu ;/

sekarang ni saya dah mula rasa bosan dgn soalan2 cepu emas yang ala2 tak berapa nk IN dgn hati saya. Ye la, kadang2 saya TERASA, TERGURIS tau bila soalan2 macam tu diajukan.. siapalah saya nk 'buat' anak. Saya yakin, kalau ada rezeki kami, ada la. Insyaallah. Mmg kami sedang berusaha gigih pon. Semua tu ditentukan olehNya. Buat apa nk kecoh2 tanya, kan? saya akan buat announcement punya la kt kakak2 yang selalu tanya tu. semoga mereka2 bergembira dpt berita tersebut suatu hari nanti.

Saya pon sedar, tahun depan saya dah 30tahun. Kalau diizinkan, saya dapat anak umur 30 tahun, mmg agak lewat. saya TAHU dan SEDAR. tapi... siapalah saya nk menentukan semua tu, kan? saya baru je kahwin bulan 6 hari tu. baru 3 bulan lebih. Insyaallah kalau ada rezeki, Tuhan akan bagi kami zuriat. mmg itu pon yang kami harapkan.

saya tak berhak nk menentukan jodoh saya bila dan bila. sama la jugak dgn anak. yez, mmg saya boleh merancang. tapi semua tu Tuhan yang menentukan. kalau boleh, lepas kawin, saya mmg nk terus pregnant, dapat anak first at least masa umur saya 30 tahun. tapi skg, apa daya saya nk ubah apa2? saya kahwin masa umur saya 29tahun. lewat, kan?

mengikut perancangan peribadi saya pd awal tahun lepas, saya tak rasa saya akan berkahwin pon.. saya rasa nk stay single sampai bila2.

tapi, bila dah jodoh, mmg Tuhan akan permudahkan. mmg semua org pon terkejut bila saya ckp saya nk kawin. diorang ingat mcm main2 je. sbb saya bukan plan bertahun2 mcm org lain. tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

tapi bab anak, saya tak boleh cakap apa la sbb bukan kuasa saya menentukan. saya cuma boleh berusaha dan berdoa sambil bertawakkal kepadaNYA.

saya mmg agak risau dapat anak lewat (consider dah 30tahun baru dpat anak first tu mcm dah lewat la). tapi bila macam2 soalan diajukan berkaitan anak ni, bertambah stress jadinya. serius, saya rasa stress ;(

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top