SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, September 20, 2010

Telah tiba masanya....


Seperti yang diwar warkan.. tiba la masanya saya mengeluarkan duit utk bayar roadtax insurance utk baby saya.. huhuhu.. tarikh matinya hari rabu tapi encik suami ckp lebih baik buat awal.. kalau ikutkan saya, nk je tunggu gaji baru buat..hoohohoho macam la gaji tu awal, kan? eh last year pon saya buat lambat jugak rasanya... bila dapat gaji baru saya buat...huhu nmpak nau xde budget kan? ermmm bkn xde tapi sbb byak guna duit..so, saya tak allocate betul2 utk benda alah nih.. mengaku jer lah.. ya, salah saya.. salah saya... ;/

Next year saya allocate betul2 la eh.. ermmm so baby, jgn la buat hal. bila baby buat hal, saya dah terguna duit2 yang saya savekan utk roadtax insurance nih.. be behave yer cik baby ;)

Saya rasa saya dah beli kereta murah(SEDAR DIRI..).. tapi tu la.. banyak sbnarnya cost utk menanggung cik baby nih. kalau skali dia meragam mmg menangis jugak la.. terus kena cut cost kt mana2 part yg tk bape nk penting..tu yg jadik over budget kadang2 tuh. Ermmm macamana saya nk pakai keta best2 sket nih?? tunggu saya tukar keje dulu ke? bila tahun tu nk tukar keje? uwaaaa.... menangis sbb dijajah oleh jepung ;p

Saya malas nk pegi sana sini nk renew insurance nih, jadi saya just call jek.. service charges only RM 5 uols... takyah la nk bersusah payah nk keluar opis, nk meredah jem bagai, nk carik parking, nk beratur panjang berjanggut nk renew roadtax insurance, kan? just call je diorang, diskas bape yg kena then pegi bank-in duit dalam akaun kita (mcm bayar keta jugak la..). Lepas dah bank-in, call diorang balik, then diorang akan proceed. Esok (atau lusa) diorang hantar depan pintu kita jek.. so senang, kan? korang takkan kedekut punyalah nk bayar 5 hinggit tuh daripada meredah jem KL nih..

let me recall;
24/04/10 : RM 270 meragam mintak ditukar plug, plug cable dgn service skali
27/05/10 : RM 420 tukar 2 bijik tayar kt Klang (tayar dah teruk ;o )
29/05/10 : RM 89 service throttle body -meragam secara drastik (mati tetiba)
26/06/10 : RM 68 Oil sump gasket plak bocor..huhu
03/07/10 : RM 248 Timing belt (bunyi kuat macam lori ;p)
02/09/10 : RM 111 Beli minyak hitam dan service sblom balik kg utk raya
11/09/10 : RM 35 masa raya suis power window buat hal (encik suami bayar)
20/09/10 : roadtax insurance + installment (T_T)

see.. dah bape kan? hahaha detail kan sbb saya tgok rekod resit2 dlm keta nih.. saya terasa nk update cost utk keta ku cyg nih.. huhuhu tu baru dari bulan 4.. dari sebelom2nya?? huhu malas ah nk tgok lagi..tekanan perasaan okeh ;/

wahai baby, jgn la kau meragam lagi ya. LOVE U SO MUCH la baby ;) Banyak sgt jasa u...mmmmmuah!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top