SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, September 18, 2010

Takde duit nk bayar..

(Schedule post)
Ini berlaku beberapa minggu lepas dibulan puasa. Saya pegi Ampang Park tetiba tima nk bayar parking, saya tak bawak duit kecik. Harga parking tu RM 2.20 sahaja. Kebetulan mmg ngam ngam saya ada RM 2 kertas dan Rm0.10 dua keping. So mmg ngam2 la kan. TAPI...disebabkan mesin autopay tuh bangang, dia tak terima syiling la plak..huhu giler ko. dah la pegi sorang2..pastu berderet org blakang beratur. ermm saya decided nk 'CANCEL' je transaction tu sementara saya nk g tukar duit RM50 sekeping TAPI malangnya takde button 'CANCEL' pon kt mesin tuh... haaaa cuak giler, okay!

org belakang dah pandang2 dah sbb saya buat2 masukkan byak kali duit syiling 20sen tuh.. pastu ada untie blakang bagi saya rm0.20 sekeping. so saya tukar la dgn dia. saya cuba masukkan kt mesin tu TAPI dia tak mau jugak...hahh tension pon ada malu pon ader. pastu saya mintak dgn akak blakang tu nk pinjam rm1 kertas. huh nasib baik OK tapi mmg dah menyumpah2 la org kt blakang saya mahupon kakak tu sbb lama dan sbb saya xde duit kecik terpaksa pinjam duit kakak tu. ermmm zctually saya tak hutang apa2 pon dgn kakak tu. saya just tukar la kiranya. saya mintak rm1 sekeping then pulang balik syiling kt dia. lepas dah siap tu, laju saya blah... huhu mmg segan giler rasanya.

Moral of the story: lain kali kalau nk bayar parking, check duit kecik dlm purse sebelom ke mesin autopay tu.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top