SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, September 29, 2010

resepi rendang?

Ni cerita last week yang amat bz.. tetiba hari ni teringat..

Kisahnya macam ni, biasa la kan skg kan bulan raya lagi..so kalau kita melawat tempat org, of coz la diorang akan jamu makanan ala2 raya gitu.. so ketupat, rendang, serunding, nasi himpit, kuah kacang dan macam2 kuih tradisional la...

makanya bila saya bersama2 manager saya dan president saya yang kesemuanya jepun kecuali saya, tuan rumah akan hidangkan kuih2 dan mknn raya la kan sbb nk bagi org jepun rasa mknn kita. jadi saya pon skali la kena menerangkan ape benda semua yg dijamu tuh..huhu mencabar weh bila saya sgt2 jarang memasak dan TAK PERNAH masak rendang. huhu macamana la pulak diorang especially manager saya (Mr Ozawa) boleh suka rendang tuh. Dia tanya macamane nk masak rendang.. so saya cover la sket2.. ckp sbnarnya sama je mcm masak kari (diorang pon suka masak kari kt rumah di jepun nun). cuma saya bgtau ingredient je lain.. ade rempah2 lain yg kena letak semua baru la jadi rendang.. hahahahah pandai tak saya kelentong? tapi last skali saya terpaksa jugak la mengaku yg saya TAK PERNAH masak rendang.. huhu dan manager saya gelak kuat2 ;p maluuuuu okay!

Masa kt Johor hari sabtu lepas, dia beria nk ajak saya g pasaraya cari bahan2 nk buat rendang.. hah..teruk la saya kalau pasaraya masih bukak time tu TAPI, alhamdulillah saya terselamat sbb pasaraya dah tutup. kami habis event pukul 10.30mlm.. kt kl je kot pasaraya masih bukak.. [see see KL kan very convinience place ;-)]

apsal saya cakap "teruk" kalau pasaraya masih bukak? sebab saya langsung tak tahu ape bahan2 nk buat rendang..... choiiiii ;p

bagi membalas segala ketidak sempurnaan dan ketidak mampuan saya minggu lepas, saya akan beli yang instant rendang 2 3 peket dan pos ke jepun.. selamat mencuba ya Mr Ozawa. Insyaallah weekend ni saya pegi carik kt pasaraya ;)

**sendiri pon harus CUBA masak... ermmm tetiba rasa nk mkn rendang.. eh eh nk masak rendang ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top