SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, September 23, 2010

Raya lagi ke..

Entry ni ditulis pd hari selasa...

Tahun ni saya langsung tak beraya kerumah sedara2 belah mak saya..huhu belah suami saya ada la (rumah ayah, rumah pakcik 2 org, rumah kakak). Tu pon sikit je sbb tak cukup masa. boleh kira la bape jam je kitorang duduk rumah mak saya dan rumah mak mertua saya tu.. sbelah saya pulak, saya just g rumah abah saya jer..huhu mesti org ckp sombong kan sejak kawin. well, nk buat mcmne. saya duk kl..balik kg kejap jer..dah la kejap, nk kena bahagikan 2 rumah plak tuh. belah saya dgn belah suami..hurrmmmm. Tu nasib baik adik beradik semua stay kt kg. kalau tak, nk jumpa diorang pon susah kot..huhu
gambar masa pegi rumah makcik suami saya. malam raya pertama. saya dah tak pakai baju raya sbb dah lunyai dah saya pakai sampai ke dapur. ni baju kebaya 6 tahun lepas :D

saya ada sorang je pakcik yang lain dah meninggal (adik beradik mak ada 4 org). Dua kakak dah lama meninggal. jadi tinggal la mak saya dgn kembarnya (iaitu pakcik saya). dah la kembar, dua dua cikgu dan duduk bersebelahan sajok.. so takyah kalut rbut nk pegi rumah pakcik.. saya sampai2 je dari KL saya dah salam dgn pakcik saya yg kebetulan duk kt luar rumah dia :))

raya ke2 plak pakcik saya mmg selalu (rutin) buat mkn2. ala mkn2 biasa jer, mkn2 sup2 tulang, daging goreng, sup perut, dan ulam ulaman. Biasa dia mmg panggil org sekitar dan sedara mara. Tak kira la raya haji atau raya puasa. mmg raya ke2 mmg dia buat mkn2 gitu. so masa pegi mkn kt rumah dia, saya sempat la jumpa sepupu saya yg duk kt kl tuh.. ermm sempat tegur2 mcm tu je..

saya bukan rapat sgt pon dgn sepupu2 ni.. hihi mak saya je la harapan merapatkan anak2 buah dia. generasi saya dgn sepupu2 ni mmg tak rapat ahh.. kau dgn hal kau aku dgn hal aku.. ermmm mmg dari dulu mcm tu. sbb tu ramai sepupu saya yg duk kl pon saya tak pernah pegi rumah diorang dan kdg2 saya tak tahu pon diorang duduk dekat dgn rumah saya kt kl ni.. teruk kan? kdg2 terpikir jugak, sampai bila nk mcm tu eh? kenapa mesti macam putus sedara?

sebelah ayah saya lagi la, saya langsung TAK KENAL sepupu. Mak cik saya belah ayah pon saya tak kenal. diorang dtg saya kawin ari tu pon saya tak sempat nk berborak2.. tak sempat nk hafal lagi muka2 diorang tu. tak sempat nk tnya kabar pon ari tu. but Thanks sgt diorang sudi datang ;)

oleh itu, saya berazam nk merapatkan balik jaringan yg dah berlobang2 itu...tapi mesti kekok punya... how? mcmne nk mulakan?

***okey, ceritera raya dah jadi cerita sedara mara yg terputus hubungan la plak ;p***

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top