SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, September 29, 2010

Pos laju punya cerita

Nak jaja jugak cerita pasal pos laju nih...

Last week kan saya keje luar (tak masuk opis).. then sangat2 la sibuk yang amat. tapi saya berkesempatan nkmasuk opis sekejap pada pagi 21 Sept tu..

Pada pukul 10pagi mcm tu, saya dapat call daripada kolej telekom jln semarak ni bgtau yang parcel saya ada disana. Ermmm saya bgtau kenapa terima parcel tu sdgkan parcel tu beralamat lain (ianya dihantar oleh pos laju, so apsal korang pegi terima/sign masa terima?). then diorang ckp maybe org pos laju salah hantar. Disebabkan saya TERLALU sibuk, mmg tak sempat pon nk g telekom tu (walaupun sekangkang kera dari opis saya nih), saya ckp dgn org tu suruh dia pulangkan balik kpd org pos laju tersebut samada ptg tu jugak ataupun pagi keesokan harinya. Sebab bukan salah saya DAN bukan kerja saya nak pegi collect sendiri benda alah tu..

Saya mmg takde kat opis dari 20 Sept sampai hari isnin (27 Sept). 28 Sept baru saya masuk opis. Bila saya masuk opis, saya tanya kt kaunter surat menyurat, diorang ckp xde terima apa2 pon utk saya.. ermmm hati dah agak2 risau dah, mana pergi parcel tu?

so pagi ni, saya trace no yg call saya pd 21 Sept, saya call balik. tanya mengenai parcel tersebut, diorang ckp dah xde kt tgn diorang dah pon bendanya. so, kemana agaknya posmen/org pos laju tu pegi campak? Parcel tu dari Jepun uols.. bukan dari negara ni. takkan la diorang pegi hantar balik ke Jepun nuh.. DAN paling tak puas hati bila org yang spatutnya hantar of coz la nmpak no phone saya terpampang kt atas tu. apsal xleh call? sdgkan org telekom tu boleh call saya, kenapa posmen xleh nk call. hey, takkan la sebesar2 U*M ni pon korang xleh cari.. depan sikit je dari telekom tuh.. huhuhu TERUK LA SERVIS KORANG..

APa lagi, saya terus call pos laju KL, bgitau situasi tersebut. Dorang ckp nk trace. tapi dorang ckp susah nk trace coz xde no item.. haaaa? ape kejadahnya saya nk tau no item tersebut sbb saya belom terima pon benda alah tu. saya tak pasti la macamane skg nih.. saya menunggu 3 @ 4 parcel daripada Jepun nuh.. takkan la saya nk call 3 @ 4 org kt jepun nuh tanya mengenai no item bla bla bla.. bukan keje diorang jugak pon nk ingat no item bagai tuh.. diorang selalu je hantar dokumen ke parcel ke mmg takde masalah pon sblom ni... haishhhhh...

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top