SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, September 29, 2010

Parking tepi jalan

Korang pernah tak alami situasi dimana TERPAKSA parking ditepi jalan yang secara UNDANG2nya mmg SALAH dan boleh diSAMAN oleh pihak berkuasa (polis trafik ke dbkl ke dan majlis2 bandaran yg lain?)

saya selalu parking tepi jalan sebab TERPAKSA. ni kes nk pegi bayar duit loan kereta la biasanya. sebabnya bila nak bayar kt Ambank, saya selalu pegi Ambank HQ ni kt Jln Yap Kwan Seng... huhu sesapa yg dok kl tau la mcmne jalan dia kan? very the sibuk dan sempit. tapi saya terpaksa la parking tepi jalan dalam 5 minit (kdg2 tk sampai pon 5 minit kalau xde org Q kt mesin tu). Tapi saya ada beberapa prob la bila nk bayar kereta ni;

1) Tetiba ada van/motor berkuasa tinggi DBKL yang memerhatikan org parking kt tepi jalan dan bukak buku saman atau melarang dgn mulut org drp parking kt situ

2) langsung takde parking...maksudnya penuh tepi jalan tu dgn kereta org parking.

3) jalan sesak yg amat, langsung takde can nk parking ;/

saya selalu sgt berhadapan dgn ketiga3 masalh diatas.. rasa macam fedup je nk bayar loan kan? ermmm apa penyelesaiannya? last2 kena pegi yang jauh nun di wangsa maju semata2 nk bayar loan...huhu

kalau ada org menunggu a.k.a pemandu takpe la kan? boleh jugak kita lari pegi bayar kejap sementara ada org tunggu dlm kereta kot2 abg2 misai dtg menyaman.. ni ko sorang2 terhegeh2 nk berlari lintas jalan, nk beratur panjang kt mesin, nk berlari balik ke kereta..huhu

kt area rumah saya mmg takde Ambank nih.. ermmm tu la kdg2 terpikir kalau duduk jauh2 dan xde kemudahan yang diPERLUkan... macam TAK BEST sgt2, kan?

Sebab tu salah satu sbb saya suka dok KL sbb ianya mmg lengkap. segala kemudahan dna keperluan ader.. kt kg ader ke? hihi entah la kenapa saya suka duduk kl eh? saya pon tak pasti tp mmg saya suka la sbb mmg org2 kg or bandar2 lain mmg selalu 'nk' dtg jalan2 or shopping kt kl ni dan kita yg sedia ada duduk KL pon tak kuasa nk jalan2..hahaha tak jakun pon nk meneroka.. tgok, org yg tak dok KL, siap ambik cuti bagai semata2 nk dtg KL.. see see..

bila habis study kt johor, saya angkut semua brg2 balik KL.... huhu diulangi ya, "balik KL" bukan balik KB (negeri kelahiran saya)... saya dah set saya nk keje kt KL masa saya study dulu2...
I LOVE KL ;-)

skg bila tgok org kt kg buat rumah besar2, TERASA nk balik duduk kt kg pulaks..hahahaha boleh? please la.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top