SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, September 7, 2010

Mood raya nan adoo

Kenapa ntah mood raya macam xde je tahun nih. wlaupun dok dengar lagu2 raya kt dalam kereta mahupon opis, tapi rasa macam raya tahun ni tak semeriah tahun tahun lepas...

Rasanya ada beberpa sebab penyumbang..huhu tapi takmo la bgitau kenapa. hermmmm sungguh xde mood nk raya, kan? tak seronok tau ;(

Malam ni nk balik kg. Kereta dah servis dan barang dah 90% packed. So, mlm ni kena tido awal la nmpaknya.. suami plan nk bertolak pukul 3pagi katanya.

Balik kg pon mcm kelamkabut je rasanya sbb ada 2 rumah skg ni. Sempat ke saya nk tolong kemas rumah mama? huhu kalau bukan saya, sape lagi? Rumah mertua saya pon kena kemas jugak... sampai esok tghari(harap2 tak jem sgt). Mesti penat walaupun tak drive.. sakit badan oo dok dlm kereta 7-8 jam perjalanan. pastu plan nk berbuka rumah mama saya. so esok je saya ada masa nk spend kt rumah mama. Nk kemas? huhu pastinya TAK SEMPAT la. Saya harap saya boleh bertukar jadi robot supaya saya boleh tolong buat apa yang sebelom ni(tahun2 sudah) saya buat spt kemas rumah (termasuk kemas semua bilik dan bilik air)ini je dah bape jam huuuuuuuu, mop lantai, tukar position perabut, kemas dapur, keluarkan pinggan mangkuk yg nk guna, isi kuih raya dalam bekas, . Apsal saya nk kena jadik robot plak nih? hihi ya la, kan robot tu takde perasaan penat dan boleh di'set' supaya buat kerja cepat dgn kelajuan maksimum...huhu

Nk ambik baju kt tailor lagi, nk g ambik kad kawin lagi .. tu semua kena buat hari khamis pagi. hermmm opis bukak lagi ke khamis eh? harap2 bukak lagi. pastu boleh gerak balik umah mak mertua saya. Beraya kt sana raya pertama tu. nk buat persiapan kt sana lagi, nk tolong masak2 dan kemas2 umah...harap2 tak penat sgt.

Saya sangat berharap pagi2 esok masa kitorang bertolak, takde la JEM sgt jalanraya tu.. wahai orang2 kampungku/negeriku.. balik la sekarang atau mlm ni awal2 ya. saya nk balik awal pagi... takmo jem jem yang memenatkan dan membuang masa itu.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top