SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, September 21, 2010

Benci driver bodoh berlagak (uwekkkk)

Entry ni sempena saya bengang dgn driver kt tempat saya keja nih. Dah la keja driver tapi berlagak nk mamposs... (BUKAN NK KUTUK org yg keje sbg DRIVER tapi driver yg saya maksudkan ni mmg bangang!)

Dah la takde adab sopan bila menjawab telefon, pastu main KAU AKU plak bila bercakap.. kurang hajar tak? giler ahh mak ayah saya tak pernah ajar ckp dgn org macam tu punya SOPAN!

tak cukup dgn tu.. cara dia ckp plak macam "KAU SAPE? TAKDE PELAJARAN KE? AKU LEBIH HEBAT/BERPELAJARAN DARIPADA KAU (sbb tu aku keje sbg driver. hebat weh jadi driver nih ;p)"... ermmm paham tak? mcmcne cara dia ckp tu? Tapi tu bukan dialog dia la.. saya malas nk tulis panjang2 dialog dia.. sbb saya sorang je pon kenal mamat tuh. Sbnarnya bukan saya kenal pon.. saya tahu dia staff kt unit kenderaan tu. Buat ape la kau nk berlagak weh.. giler la lu. Nk je saya buat report kt pengarah kampus... huhu saya tgh berfikir2 ni nk buat REPORT ke tak... ermmmm tapi tu la kalau dah melampaui kesabaran saya, mmg saya akan buat REPORT punya.. pedulik la..

Malam tadi, selesai tugasan saya cover guest (bos jepun) saya tu, saya hantar bos balik hotel. Of coz la spt biasa saya akan accompany bos sampai ke lift (nasib baik tak sampai ke pintu bilik ;p) baru la saya balik. So bila nk keluar kereta, saya pesan kt dia (driver tua tk sedar diri tu); "Encik, tunggu kejap ya, saya keluar lagi 10 minit sbb ada discussion jap" pastu muka dia terus berubah beb.. muka bengang sbb nk balik cepat. Okay, saya tahu masa tu dah pukul 9.20mlm.. saya pon nk balik rumah beb, suami saya sdg menunggu..

so saya selamba terus masuk hotel meninggalkan dia dgn keretanya..

discussion ambik masa seploh minit je pon.. tak sempat abis discussion, driver tua tak sedar diri tu call hp saya "Lambat lagi ke? awak nk balik dgn saya ke ni? kalau nk balik dgn saya, cepat sikit".... GULP nasib baik depan bos saya masa saya jawab call tu.. kalau tak mmg ada yg kena MAKI! so, depan bos, saya coverline la "kejap" (pastu terus saya letak phone).

lepas tu saya berlari ke kereta dgn muka paling buruk sbb bengang. Dia ni mmg mengganggu keja saya la..bodossss punya driver! Dalam perjalanan, saya mmg terus senyap jer...

Satu minggu ni mmg akan menguji kesabaran saya sbb saya akan berhadapan dgn DRIVER yg lebih HEBAT dan PANDAI daripada saya yg memiliki ijazah sarjana muda kejuruteraan mekatronik nih... agaknya driver2 ni semua ada ijazah dalam bidang apa eh? ke master ke phd ke.... ermmmm

KAU buat keje kau, aku buat keja aku, okay?! kau kacau keje aku, aku AKAN kacau keje kau!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top