SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, August 11, 2010

Puding kastad berkuah

last 2 week ada buat puding kastad berkuah ni. actually mmg favourite saya tapi saya tak pandai buat. first time tau buat nih. dolu2 kt kg kak long yang buatkan. so saya tak sure sgt resepinya. apa lagi, saya google la resepi. tapi kan macam lembik tau puding kastad tuh, mcmne nk mkn dgn kuah? huh, terus frust. encik suami pon dok tanya 'syg masak apa ni?, apsal rasa dia mcm ni? apsal lembik?' huhuhu mcm nk buang je, tau!

kenkonon nk buat mcm ni;
dah siap beli fruit koktel lagi.. tapi haru ohh coz lembik, xde bentuk pon. main kaut dgn sudu jek letak dlm mangkuk pastu letak kuah..
ari tu saya ambik resepi dari sini saya tak la pulak pegi google byak2 resepi (itu mungkin silap saya, kan?)

tapi, malam tadi, kami berjaya habiskan puding tuh. Mungkin disebabkan kuahnya yang best...hihi. Lepas makan puding tu, encik abang ckp, nanti syg buat lagi eh, boleh buat utk berbuka... terus yahoooo dan excited nk buat lagi dan lagi dan lagi sbb tukan favourite saya. so pepagi lagi saya dah google mcm2 resepi pasal puding kastad tu. ada yang kena letak agar2, ada yang tak payah. ermmm bila saya check balik resepi lepas, mmg dia ckp x guna agar2 pon. maybe sbb tu la lembik, kan? ada jugak resepi yang letak roti dlm puding tu.. ermmm mcm2 la kan?

saya sedang bermimpi2 nk buat puding cantik macam ni;
saya suka tgok makanan yang CANTIK..hahahah, boleh? so saya berazam nk masak makanan yg cantik cantik semuanya. jadik, bekas/pinggan yang diguna HARUSla cantik jugak, kan?

malam ni nk buat..so esok boleh la mkn ;-)

yang penting, kali ni saya harap menjadi ;-)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top