SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, August 4, 2010

Nihongo kurasu

Last saturday, pepagi lagi dah keluar rumah.
pegi check kereta yang satu lagi kt kelana jaya tapi unfortunately, tak dapat jugak repair hari tu. then my husband decided nk settle it by next week. so kitorang terus gerak gi bukit bintang. Yes, Bukit Bintang coz saya ada kelas Nihongo.

Dah lama tinggalkan kelas Nihongo. So kali ni, kelas sambungan untuk yang lepas. Diam tak diam rupanya dah lebih setahun tak attend kelas. mmg mencabar, OK! Bukan apa, sbb student lain semua fresh dari level sebelomnya (means diorang baru lepas exam level minggu lepas, hoho tak ke horror, okay. Saya dah exam LAST YEAR). Haaaaa ambik, dah lama giler tinggalkan kelas bahasa nih, mmg mencabar dan menguji...huhu

sampai2 je kt sana, tgok bangunan semua dah lain. maklumla diorang tgh buat renovation kt ctu. punyala cari, baru jumpa pintu masuk..huhu naik tangga plak tu. berpeluh sbb tingkat 4 rasanya (kalau tk silap)..dah setelkan full payment, naik atas, tgok kelas. then turun bawah jln2 kt starhill dgn husband (untuk mengisi masa lapang sementara tunggu kelas).

Masa yg dinnatikan telah tiba..jeng jeng jeng;

masuk kelas, ermmm tgok sensei tu perempuan. apa nama ntah..hahaha boleh? lupa nk tanya. dia pon tak kenalkan diri. saya je kenalkan diri saya coz dia tanya nama, tinggal kt mana dan siapa sensei saya yg sblom ni. student lain tu, dia yang ajar level sblomnya so dia dah kenal semua student lain KECUALI saya..hoho ;/

masa dia ajar tuh, saya mmg BLUR sgt2. huhu maklumla dah mmg lama tinggalkan kelas dan tinggalkan buku nihongo ni. jadi masa nk membaca dalam hiragana katakana mmg merangkak. ermmm nasib baik dikurniakan otak yang bijak pandai (hahahahaha lawak bodo jek. jgn ambik hati ;p), saya masih mampu membaca dan memorize sedikit demi sedikit apa yg saya belajar dulu... alhamdulillah.

saya tgok student lain pon BLUR coz silibus baru yg diajar hari tu mmg susah sikit. Biasa la kan, dah level lagi tinggi, mmg agak sukar.. GANBATTE YO!

saya share sikit apa yg saya belajar last class;

~na kereba narimasen (have to do)
~na kute mo ii desu (do not have to do)

~ga dekimasu (can do/able to do)
~ga dekimasen (cannot do/not able to do)

** nti kalau ada masa terluang, saya bagi contoh2 ayat yg menggunakan apa yg saya belajar.

Bila balik kelas tu, saya rasa sgt seronok sgt. tak sabar nk minggu depan coz nk dtg kelas lagi dan lagi. Tengok, saya dah boleh pick up, ka? lalalalala jom nyanyi lagu "jika kau tak datang"...hahaha

***saya selalu nyanyi dgn husband lagu "jika kau tak datang"ni....sambil gelak2 main2 dan ubah dgn kretif sekali liriknya ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top