SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, August 4, 2010

kesabaran diuji lagi

tau tak macamana kalau sakit gigi?
mood mmg swing giler, lebih daripada org period!
nk marah je.... tak kena sikit pon nk marah.
bila mkn benda keras sikit, or mknn tu terkena gg yg sakit tuh, boleh angin satu badan... huhu tak sanggup......
saya bukan org yg mcm tuh tapi sakit gg yg menyebabkan saya jadi cepat marah...

sakit gigi ni mmg menguji betol la.... haih, sakitnya mmg tak boleh nk diungkap lagi. saya mmg sakit giler!

tak tau macamna nk ckp tapi mmg sakit. rasa sakit sampai kt saraf, akar ke apa benda ntah..huhu

sabtu lepas, dah mmg sakit, tapi still tahan coz encik abang ckp suruh sabar, tunggu rabu baru pegi check kt klinik cni tapi.. ahad pon sakit jugak...still tahan, boleh lepak2 kt rumah sambil kemas2 rumah lagi..tapi mlm tu, mmg sakit yang amat. dah mkn ubat tahan sakit pon tak boleh blah. macam tak mkn je ;(

tapi..ISNIN, mmg dah tak boleh tahan. pepagi lagi kt office, lepas minum (bukan makan apa pon), terus menyengat2 sakit dia. menitis la airmata menahan sakit. memang tak tahan weh..sakit sangat. so saya decided nk tunggu tghari, pegi klinik. or nk balik tdo.

kalau balik tdo, takkan setel jugak masalah sakit ni. ermmm saya pon google la klinik gigi yang ok. OK means dari segi rawatan dan juga charge RM dia dalam kategori tak mahal sgt. so saya jumpa satu, kt CHeras lak tu..huhu CANTIK, so saya pon dgn gamble pegi sana. tak kira apa dah. sorang2 pon sorang la...janji ada buat something untuk hilangkan rasa sakit nih. mmg serius tak tahan dah ni. dah la menggagau carik klinik tu sbb tempat tu mmg tak pernah sampai, okay!.. tapi nasib baik senang je nk cari. alhamdulillah ;-)

nasib baik masa saya sampai, ada 1 patient je. tu pon dia dah siap buat rawatan gigi. alhamdulillah. takyah tunggu lama. bila tiba turn saya; saya terus explain kt doktor apa yg terjadi dan prob2 gg nih. doktor bg saya option nk teruskan rawatan canal or nk cabut. bila doktor tgok keadaan gg dan gusi saya, dia terus ckp mmg sakit mcm ni ni...huhu rasa mcm nk nangis, tapi saya kontrol okay..haha ;p

saya decided nk cabut. doktor cakap kalau nk cabut kena mkn ubat dulu bg bengkak tu kurang dan antibiotik skali nk bg tahan sakit. ermmm saya mintak dgn doktor nk cabut this week jugak coz saya mmg tak tahan dah. alhamdulillah, SABTU ni saya dah boleh cabut gg.

klinik tu mmg best la. doktor baik, peramah, staff pon peramah, lemah lembut je ckp. ermmm mmg best ;-)

Lepas dah balik dr klinik, saya balik rumah..mkn ubat dan tdo..huhu. sakit lagi gigi nih sampai skg tapi alhamdulillah bengkak dah beransur baik. dgn bonjela lagi saya sapu..huhu harap2 ok dan boleh cabut on saturday.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top