SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, August 24, 2010

Cuci gambar

Tgahari tadi, saya sempat berlari ke Ampang Park untuk cuci gambar. Sebenarnya mmg dah lama niat nk cuci gambar2 kitorang. Gambar kawin la yang paling banyak coz family masing2 mintak gambar nk simpan kt kampung sbg kenangan....hihi

So mlm tadi, saya suarakan kt suami mintak dia savekan kt dlm pendrive gambar2 yg dipilih hari ahad tu. Jumlah semua 100 keping. Sengaja je cukupkan 100 sbb nanti dapat free 1keping 8R.

Jadi, td berlari la ke Ampang Park. Kedai Foto Suria tu mmg murah. Tahun lepas saya ingat lagi 1keping 4R = 35 sen tapi tadi saya pegi kedai yang sama jugak tapi saya intai intai nama kedai, dia dah tukar atau management dia dah tukar. kt resit pon dia macam conteng sket Foto Suria. Tapi apa yang penting, kedai tu paling murah yang pernah saya jumpa. Siap ada free 8R kalau cuci lebih drp 100keping. So kalau cuci gambar 200 dpt la 2 keping 8R free. Harga plak dah murah la uols.. 1 keping = 29 sen je.. jadik 100 keping=RM29 tapi ada printing charge RM3. So total kalau cuci gambar 4R 100 keping = RM32 sahaja. Kena bayar masa pegi hantar tau. Cash Only!. Kalau tak, maybe tak dapat harga tu KOT. hihi ntah, saya pon tak pasti ;-)

Jadi, saya sukaaa sgt. Tapi blom siap daa...esok lusa la saya ambik. Sebenarnya pukul 3ptg ni dah boleh g ambik dah. Tapi tak daya den nk g Ampang Park 2 3 kali sehari.

Tadi sempat me'window shopping'... banyaknya baju dan tudung. Nasib baik saya dapat mengawal nafsu dan sedar diri.hihi kalau tak, habis la ;/
(gambar daripada ihsan encik google)

Handbag yang 250hinggit tu saya dah belek2 tapi terus sedar diri kejap..huhu xde budget la utk bulan nih.. eh bukan bulan ni saje, bulan depan pon blom boleh bermimpi, kan? ermmm maybe raya haji boleh la nk bermimpi pakai handbeg 250hinggit tu ;p

Percaya tak saya tak beli baju raya pon tahun ni....kesian saya, takde duit, kan?

Apa pun, saya pakai la baju mana yang ada je...hihi padahal last time balik kg dah tempah baju 5 pasang tak hingat punya.. eh eh tu bukan tujuan utk baju raya sbnarnya tapi disebabkan dah dekat nk raya, saya akan jadkan baju tu sbg baju raya la. Harap2 kakak tu dah siapkan baju (raya) saya tu. Tak sabar nk tgok ;-)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top