SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, August 24, 2010

Sahur makan megi

Pagi tadi tak tau nk sahur makan apa coz saya tak lalu makan la lately nih. Tak tau kenapa. Bila saya post kt FB pasal tak lalu makan ni, ermmm ramai pulak yang salah anggap.. kenkononnya saya ni 'berisi' la apa la... ermmm macam2 persepsi orang, kan? biar la....

tapi mmg dari last week tak berapa nk lalu makan. tapi berbuka semalam saya OK je.. laju je saya makan nasi kerabu tu walaupun tak habis. Thank you encik suami yang belikan banyak makanan semalam. Best2 semuanya. Sorry sgt sbb makan dgn slow a.k.a tak berapa nk berselera. Apa nk buat, kan? at least saya makan jugak.

Malam, lepas dah solat rehat2 sambil iron baju untuk next next week (dalam 12 pasang baju kurung saya iron)... tetiba saya rasa nk masak air. Best jugak kalau buat air panas mlm2 ni, kan? lagipun mana tau suami saya nak minum ke...

Semalam saya buatkan air nescafe feberet saya itu. Tu pun suami yang minta nescafe.. sambil tgok tv, minum dan mkn kuih yang dibeli semalam... sangat santai ;-) tapi semalam suami saya sakit kepala.. kesian dia coz kali ni dah kali keberapa dia macam tak sihat dibulan puasa. Penat sgt kot or penat fikiran...

kebiasaannya suami saya akan tanya apa nk mkn utk sahur nanti. and spontan saya ckp saya nk mkn megi kot esok pagi.. so dia pun setuju jugak.. hihi kesian dia kena makan megi jugak.. tapi kalau nk mkn nasi, saya boleh masak nasi, kan? bukan malas nk masak tapi tak lalu nk mkn ;/
lauk apa pun tak letak dalam megi. just letak telur je... huhu ;-)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top