SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, August 1, 2011

Dunia baru, serba serbi nak kena belajar

Hari khamis lepas, saya balik lewat gila..hahaha pukul 7.20 keluar opis dah menggelabah kan.. ye la, saya bukan drive. kalau drive tak kisah sgt kot. Nak kena jalan pegi stesen lagi, laju gila jalan sebab takut weh. Sebenarnya takut + risau suami saya yg sedang menunggu. eeeiii tak suka la kalau org tunggu saya, mesti saya gelabah.. kesian dia :(

Nanti sebulan dua lagi, projek dah start, baru la takleh nk komplen sana sini. confirm la balik lambat jer... huhu. Takpe lah. demi sesuap nasi..kahakahakah ;p
Office sekarang ni agak ke'jepunan' sikit.. eh, mmg company jepun pun. Ape2 je mesti la liaise dgn jepun nun. Tau tak office hour saya pukul berapa? 9am to 6.15pm... haaaa mana ada company mcm ni kan? Pastu bulan puasa ke bulan tak puasa ke, takde makna (dalam mimpi la) nak balik awal. Totap la kena balik paling awal pun pukul 6.15. Tu paling awal la... kalau ada kerja, masak la kau kat situ. Tapi sebenarnya saya ok je. Maybe sebab dah biasa kerja dgn jepun ni.

Tapi (eh, ada TAPI lagi ke? bukan kata OK ke td..hekhekhek ;p), dulu saya bujang, tak kisah la mlm ni nk balik pukul berapa kan.. Sekarang, ada suami. Tak sanggup rasanya nak biarkan dia mandi sorang2, makan sorang2 kat rumah nun... tu la yg menjadikan saya serba salah tu



Dua tiga minggu lepas (entah, lupa sebenarnya), saya ada pergi kursus. kursus buruh binaan..hahhaah gila la kau. kena pegi kursus skali dgn buruh2 binaan tu, semata2 nk dapatkan green card. Bila dapat green card baru boleh pegi site. kalau takde green card, mmg takleh g site pun.

Mula2 dengar cerita member office bagitau course tu mmg tak best semua sebab bercampur dgn mcm2 org kan. Tapi bila saya pegi sana, OK je.. banyak yg saya dapat.

Sebenarnya kursus tu pasal safety je pun. Tapi mmg bagus la sbb dapat banyak ilmu safety. Pastu ada insuran cover semua. Saya ingatkan cover masa waktu bekerja sahaja. Tapi sebenarnya cover 24jam tak kira masa kita kat mana pun...even kita cuti ke, kita g honeymoon ke, g vacation ke..mana2 je boleh seluruh dunia.
Ok, sekian. ayat adalah tunggang terbalik...maklumla..kejap2 minimize, kejap2 minimize... tak puas hoh.

larikkkkkkkkkkkkkkkkk.....


No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top