SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, June 14, 2011

Itulah saya..

Ermm tak sure nak cerita ape, tak tahu nak letak tajuk ape.  belasah je la labu..
Gambar ni takde kaitan pun dgn entry ni. Ni gambar mlm tadi. budak ni sgt jakun pegi prince court. first time katanya ;p
Sekarang ni saya berdebar2 sangat. Kira macam counting days lah sebab lagi berapa hari je lagi saya nk tukar kerjaya sekali gus bertukar tempat kerja. Walaupun tempat kerja baru nanti dekat aje dengan tempat kerja sekarang, tapi of coz la suasana lain sangat2. Environment lain dan dah takde parking free macam sekarang ni.

Al kisah saya ni mmg tak biasa naik pengangkutan awam. Memang dari kecik lagi la, sebab saya dibesarkan kt kota bharu. even bas skolah pun tak naik. mak saya yang hantar ambik dari skolah. Nak kata dimanjakan sgt tak jugak tapi disebabkan kitorang adik beradik semua perempuan, maka mak saya mmg tak nak ape2 yg buruk berlaku.

Bila saya blajar kt univ, mak saya bagi saya kereta lama dia. masa tu tahun 3 kot. ada lah dalam 2 tahun saya guna kereta masa blajar. tu pun mak saya selalu masukkan duit sebab takut anaknya takde duit nk isi minyak :(

Bila dah graduate, saya terus pindah KL. dan terus guna kereta tu (tu mmg kereta kesayangan saya)...dan mmg saya tak pernah rasa naik bas ke lrt ke kat kl ni. huuuu mmg tak biasa la =(

Tapi bila saya dapat offer kerja baru ni, mmg terlintas dihati nak naik lrt sebab memang convenient. Sebab office baru dekat dgn lrt stesen. Lagipun tak payah bersesak2 (tempat kerja baru ni mmg sesak sket), of coz jugak parking mahal. So, bila saya tgok keadaan jem kt kl ni, saya dah nekad nak naik lrt. tapi takdelah dekat sgt sampai dua tiga langkah dah sampai office (melampau la tu). Ehemmm tapi fikir positif aje lah, boleh jugak saya exercise. But always nak kena bawak payung kecik dlm beg. Sekarang ni kan tak tentu masa hujan lebat. Kalau tak bawak payung, mau kuyup.....

Eh, ape saya melalut ni. Okay, apa yang perlu diberi perhatian adalah saya akan bertukar KERJAYA a.k.a job scope semua mmg jauh beza dgn kerja yang saya buat sekarang. So, bersedia mental dan fizikal oyehhh. Semoga saya berjaya menempuhinya dgn tabah sekali. Ganbarimasu!

Kadang kadang kita nak dapatkan kesenangan tu kita kena berkorban, kan? Kalau tak sanggup berkorban, susah sikit la nak berjaya. ye ke? memandai je saya nih ;p 

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top