SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, April 22, 2011

Kalau kita nak pakai baju,....

Hari Rabu biasanya saya ada tazkirah...bla bla bla..

Ustaz cakap, kita akan dibangkitkan dalam keadaan telanjang bulat diakhirat nanti. Dengan matahari sejengkal atas kepala, peluh menitik2 dan banjir peluh sehingga hampir menenggelamkan kita.

Ustaz cakap lagi, kalau kita nak pakai baju (taknak telanjang), kita hendaklah banyakkan bersedekah baju masa kt atas dunia ni. Sedekah baju bukannya baju yang kita dah tak nak pakai or yang tertanggal butang or yang dah lusuh tu semua. Sedekahlah baju baru atau bagi duit, suruh org tu beli baju. Of coz lah target kita hendaklah kepada org2 susah. yang tak mampu beli pakaian sendiri. bukan org2 senang yang mewah dah dgn baju ni. Kalau kt KL agaknya susah sikit nk jumpa, tapi kt kampung ramai kot. Carilah ceruk2 kampung nun, pasti kita jumpa.

So, siapa nk pakai baju nanti, silalah bersedekah baju untuk orang2 susah. Apa pun, niat yang penting ikhlas kerana Allah. Bukan nak menunjuk2. Selamat beramal =)

**banyak lagi yang ustaz bagitau tapi saya tak berapa pandai nk explain. takut salah fakta pulak, kang jatuh hukum lain plak kang. kang kang kang.... ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top