SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, April 18, 2011

Hilang entah kemana ;(

Pernah jadi tak, beberapa folder/file dalam komputer hilang? Hilang terus tau, bukan sebab terdelete ke dimakan oleh virus ke ape ke. Orang IT pun tak tahu kenapa boleh hilang. Sampaikan tak dapat detect kat mana peginya.
Asalnya mmg banyak folder kt desktop nih. Tapi lesap dgn serta merta. Mmg fist time terjadi sejak saya mula kenal komputer. huhu kecoh weh kalau yang hilang tu mmg penting sgt!

Org IT/komputer dtg untuk scan virus ke ape ke. lepas tu tak jumpa virus pun. maknanya takde kena mengena dgn virus pun. So? kena mengena dgn ape? tak tahu sampai sekarang, boleh?

Last option, kena bukak harddisk, pegi scan dekat yang paling power skali. entah ape nama dia sbb saya tak ikut, so saya tak ambik tahu sgt pasal nama benda alah tu.
Memang menduga kesabaran betul bila saya tengah2 nk buat report nak dihantar ke jepun nun, tetiba cari2 file sudah takde. yang tinggal hanyalah shortcut dan mmg takleh nak find balik pun file tersebut. Maka dgn gigihnya saya cuba meminta bantuan. Meminta bantuan adalah hari isnin, bantuan sampai adalah hari khamis. ape pun, bersyukur walaupun hanya 60% sajo yang dijejaki. Bukan sebab virus tapi tak tahu sebab ape. Virus mmg clear, takde langsung sebab saya bukan pembawa virus ;p

Bila sekali jadi macam ni, terus saya rasa macam susah nk simpan apa2 data kt dalam ni. Macam dah tak percaya lah...huhu habis nak simpan kat mana? nak kena beli harddisk lain ke? ermmmmm !@#$%^&*()_+

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top