SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, April 22, 2011

Alternatif...

Saya suka mencari alternatif lain selain makan ubat. selalu saya buat dari dulu lagi. Saya tak suka badan saya masuk ubat2 spital. Sebab saya rasa mcm tak bagus..haha suka2 je nk rasa mcm tu.

kalau misalnya kulit saya kering, saya akan minum air banyak2 3-4liter sehari. Pakai losyen tu jarang2 la buat. kalau keluar waktu panas terik saya pakai. tu pun memilih bukan main lagi sebab kebanyakan losyen ni melekit, berminyak dan sebagainya. saya jumpa satu losyen yang murah dan tak melekit.  best sgt pakai losyen tu. Sebab bila pakai losyen, nak pegang stering, nk pegang ape2 semua rasa tak selesa dan meninggalkan kesan kt benda yg kita pegang.

Kalau saya ada ulser dlam mulut, saya tak g klinik or farmasi tapi sebaliknya saya pegi beli buah oren atau jus yang pure oren tu dan minum banyak2. Memang berkesan :)

Sama jugak kalau saya selsema, saya akan makan buah oren banyak2 dan minum fresh orange banyak2. Takpun kemam Vit C yg oren tu (eh bukan ke Vit C tu kategori ubat jugak ;p)
Kalau saya rasa mcm nk demam, panas kt dlm badan, saya minum air suam berliter-liter dgn harapan panas kt dlm tu akan keluar mengalir bersama air kenc*ng. Betul, saya selalu buat mcm tu. Masa kencing mmg rasa cam panas (panas drp biasa) je mengalir...opppppsss takyah imagine lebih2 ;p

Kalau mata mcm blur2 (padahal mmg dah rabun pun), saya makan carrot banyak2. Sekarang saya request kt encik suami sebab kalau g pasar mlm, dia selalu tanya saya nk mkn sayur ape. So, jawapan adalah carrot dgn sayur hijau. Walau saya tak kenal nama sayur  yg berwarna hijau, saya masih boleh kenal carrot tu yg mana satu. Ape pun, saya bersyukur dapat suami yang kenal jenis2 ikan dan sayur (bukan nk ambik kesempatan eh, tapi boleh la saya belajar dr dia ;p)

TAPI kalau saya sakit kepala, saya kena tido. kalau takleh tido baru saya mkn panadol actifast tu 2 biji. Sakit kepala takde kompromi punya.

Tapi, last skali kalau saya dah pasrah, saya pegi jugak klinik.

** Tapi hari ni saya rasa saya masih lagi demam. maknanya saya ada harapan nk kena serah diri ke klinik. Last choice ok, last choice ni =(

**Tekak bertambah baik..syukur =)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top