SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, March 16, 2011

Loser??

Saya rasa macam kesian kt diri sendiri sebab kadang2 saya kerap bersendirian (eh, bukan selalu ke?). Saya makan sorang, kerja sorang, drive sorang, window shopping sorang, makan sorang, shopping sorang, makan sorang, pegi bank sorang, mandi sorang, outstation sorang, tidur dua orang ;p. (sila kira berapa banyak makan sorang?? Setiap kali makan sorang2, saya tak pernah rasa macam loser pun. Saya confident dgn diri saya sendiri. Siap saya boleh bukak buku study lagi lepas habis makan semata2 nak menunggu/menghabiskan masa yang ada. Orang nak tengok tengoklah, saya tak kisah je sebab saya tak kacau diorang langsung. )

Tapi, saya tak pernah rasa macam loser. Saya rasa enjoy je buat benda2 tu semua sendiri. Yes, saya boleh berdikari. Sebab saya seorang perantau yang jauh dari keluarga, saya kena berdikari. Lagipun saya susah nak percayakan orang walaupun kawan. So, bila sorang2 ni, saya ada masa nak berfikir dan berhak menentukan apa yang saya suka dan tak suka. Melihat gelagat orang boleh membuatkan kita berfikir dan memuhasabah diri sendiri. Perlu tau muhasabah diri. Maybe kita rasa macam dan hebat sgt, dah banyak pengalaman, dah banyak ilmu, dah makan garam banyak sgt, dah itu, dah ini, tapi hakikatnya.. siapa kita? hanya manusia biasa yang punya banyak kekurangan...

Selalu bersendirian tak semestinya takde kawan. Saya tak perlukan kawan2 yang hanya memuji depan kita, tak tahu menghargai erti persahabatan, tau nak ambik kesempatan sahaja.

Ok, renung renungkan dan selamat beramal ;p
peace no war!

1 comment:

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top