SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, January 14, 2011

Siang gigih workout tapi malam membedal cheese

Petang semalam, rutin biasa la pegi gym.. kononnya nk blasah treadmill lama2. sekali pegi pegi je, ada 3 org students. Ermmm nk kena tunggu turn lah nmpaknya. Tapi rasanya mcm diorang pun baru je sampai. So, saya cycling je la dulu.

Bila tgok2 mmg betul la dorang pun mcm baru sampai je masa saya masuk tu.. so, mmg xde harapan la nk naik treadmill..huhu. nevermind lah, kita cycling kecikkan peha dgn punggung nih. Lebih kurang 45minit jugaklah saya cycling semalam. hahah tak pernha lama mcm tu guna alat2 kt gym tau. Serius kalau 30minit tu dah biasa. tapi sbb borak dgn bf saya, mmg tak sangka sampai 45minit kt atas cycle tuh. Waaa...best rasanya sbb saya tak rasa lenguh, cuma rasa peha dgn punggung berpeluh basah je..gagaga ;p

Tghari semalam saya hanya mkn roti gardenia bilis je kot sbb pg tu dah mkn nasi goreng sikit. Tapi mmg tak lapar, thats y la berani nk workout. saya ni jenis kalau dah mengadap kerja kt opis ni, mmg takkan rasa lapar lah. Kalau saya ckp saya lapar, tu means saya mmg tgh lapar sgt2 la tu. Sampaikn pernah ptg bila saya atas treadmill, saya baru teringat yg saya tak mkn tghari dah saya tak ambik apa2 karbo pon. mmg agak penat la masa tu, so saya workout kejap je lah. Bahaya ooh kalau mcm tu sbb boleh pengsan dan mmg flat habis. Giler la kalau jd mcm tu.

Dan mlm tadi, suami tanya nk makan ape? saya ckp dah bosan mkn mknan yg ada dlm fridge tu, saya nk mkn burger. siap order burger cheese lagi.. haha kesian dia turun pegi beli burger walaupun hujan renyai2. Then saya mkn burger cheese dgn lahapnya ;p

Agak2nya kalori burger tu melebihi kalori yg saya bakar ptg tu. Pegi gym kalau nk bakar kalori mmg la kena betul2 buat. Kalau makn sebijik karipap tu dah berapa kalori dia.. workout sejam pon belum tentu terbakar kalori sebiji karipap tadi. (Matilah kalau asyik pikir mcm ni, mmg tak nk makan lah ko ;p) Apa pun, saya mmg gemar makan fast food yang tak bagus untuk kesihatan itu. Yummy Yummy! Pedulik kau kalori, asal jgn kau jadi tepu dlm daging aku ssudah..haha sebab tu lah kena workout kalau tak lelemak tersebut jadi tepu dan mmg 'lu pikir lah sendiri' nk cair/burn balik lelemak tersebut.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top