SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, January 14, 2011

Bercakap kuat dalam solat. Boleh ke?

Perasan tak sesetengah org, bila dia solat, dia akan baca kuat2. Kalau tak keluar suara pun dia akan baca bisik2 sampai org keliling dia dengar setiap satu patah yg dia sebut. Saya ada baca kt mana ntah (tak ingat) dah pasal ni. Kalau kita baca2 dan boleh mengganggu org lain nk solat dan mengganggu fokus org lain yg sdg solat tu, dikira berdosa or tak baik (saya tak sure pasal hukum). Correct me if i'm wrong.

Biasa saya jumpa peringkat umur makcik2 la kot mcm tu. Kenapa eh dorang baca kuat2? Pernah saya solat dlm surau dan makcik tgh berdoa.. saya boleh dgr satu2 apa yg dia doakan. Ok ke macam tu?Saya mmg tak arif lah pasal hukum2 ni. Pastu google2 pun masih belum jumpa huu ;/

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top