SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, January 6, 2011

Rambut gugur, jangan pandang mudah!

Saya mengalami masalah keguguran rambut yang serius sgt. Kalau saya syampu, mmg lagi lah nmpak. huuuu terus takut je rasanya. Kalau masa sikat rambut tu mmg la saya buat2 tak nmpak je. tapi kalau time basah, mmg nmpak sgt xleh nk buat2 tak nmpak dah. ngerinya Tuhan je yg tahu. Saya dah fedup dah tukar2 syampu nih. Tak jadi ape pun. Makin gugur lagi ada lah. Takkan lah hari ni cuba shampu A esok cuba B, lusa cuba C. Saya tak kaya nk beli 30 jenis shampu untuk sebulan..haha ;p

Lebih kurang 90% daripada rambut di kulit kepala berada dalam fasa pertumbuhan manakala 10% lagi berada dalam fasa rehat. Setiap hari beberapa helai rambut akan gugur mengikut kitaran di mana lebih kurang 100 helai rambut boleh gugur dalam sehari. -dipetik daripada infosihat

Rawatan? mesti mahal, kan? lepas tu nk kena ulang alik banyak kali (tu pun kalau jadi lah). Ermmmm hari2 nk kena sapu lantai sbb rambut merata2. Dah tak larat dah weh..

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top